کد مطلب: 

189040

پلت فرم‌ها مکمل‌های شبکه‌ی ملی اطلاعات هستند

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: پلت فرمها مکمل‌های شبکه ملی اطلاعات هستند و ما به عنوان مرکز پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات باید در این حوزه نگاهمان چند گام جلوتر از دیگران باشد.
پلت فرم‌ها مکمل‌های شبکه‌ی ملی اطلاعات هستند

به گزارش سیتنا، دکتر محمد خوانساری، در همایش شیوه توزیع محتوا در شبکه ملی اطلاعات در شرکت ارتباطات زیرساخت، افزود: باید اپلیکیشن‌ها و خدمات در بخش ICT ایجاد شود تا به ارزش‌افزوده برسیم.

وی با اشاره به این که در نگاه سنتی تنها به دو لایه در شبکه توجه می‌ شود، توضیح داد: یک لایه شامل زیرساخت و شبکه ملی اطلاعات است و دیگری لایه اپیکیشن‌ها است که مورد توجه بوده اند.

رئیس پژوهشگاه تصریح کرد: وسط این دو لایه، لایه ای است که کسب و کار کوچک و متوسط در پایه خدمات آن امکان پذیر است و همیشه مورد غفلت واقع شده است و اپ استورها، سرویسهای نقشه، موتورهای جستجو، پخش ویدئو و سرویس CDN از جمله سرویسهای متعددی هستند که می‌توانند در این لایه قرار بگیرند.

وی افزود: تا به حال همیشه لایه زیرساخت از جمله پهن‌باند، ۳G، ۴G و FTTX و در لایه بالاتر، اپلیکیشن مورد توجه بوده اند.

دکتر خوانساری تاکید کرد: آنچه که اهمیت این پلتفرم‌های نرم‌افزاری را بیش از پیش آشکار می‌کند نقش آن‌ها در افزایش ثروت است و مهم‌ترین مزیت این پلتفرمها و سکوهای ارائه خدمات، کاهش میزان زمان ورود به بازار، کاهش هزینه‌های ایجاد خدمات و کاهش زمان بازاریابی و برندسازی است.

وی افزود: وزارت ارتباطات با توجه به اولویت گذاری، به موضوع اپلیکیشن توجه جدی داشته است و این موضوع باید به عنوان فرصتی برای توسعه کارآفرینی و حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه مورد توجه قرار گیرد.   

دکتر خوانساری ادامه داد: با توجه به جمعت کشورمان متوسط رشد ما در بازار ارتباطات تا سه برابر قابل افزایش است و شرکت‌هایی که ارائه دهنده خدمات بر روی شبکه اینترنت بوده اند همواره در دهه گذشته سودآورترین بوده اند.

وی شبکه شاپرک را یک نمونه موفق از خدمات این حوزه معرفی کرد که امکانات تعاملات بین بانکی را برای ما فراهم کرده است به نحوی که نقل و انتقالات مالی بدون وجود آن قابل تصور نیست.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-07-24 19:40

افزودن دیدگاه جدید