کد مطلب: 

189026

ضرورت تناسب طرح‌های توسعه‌ای برای خلق ثروت، با ظرفیت‌های استان

معاون امور دولت، مجلس و استانهای وزرات ارتباطات، در جلسه استانداری قزوین در خصوص راهکارهای توسعه ICT، اظهار کرد: استان قزوین باید سهم خود را متناسب با توانمندی ها و ظرفیت های استان، از اقتصاد 39 هزار میلیارد ریالی ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور جذب نماید.
ضرورت تناسب طرح‌های توسعه‌ای برای خلق ثروت، با ظرفیت‌های استان

به گزارش سیتنا، در این جلسه دکتر براری ضمن تشریح وضعیت اقتصاد بین المللی و ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات، سهم استان را از اقتصاد بخش بسیار ناچیز ولی قابل توسعه دانست.

وی با اشاره به ظرفیت ها و مزیت های موجود در استان از قبیل تعداد دانشجویان، زیرساختهای فنی مناسب، مزیتهای نسبی گردشگری و ... از مسئولین استانی خواست نسبت به جذب سرمایه گذاران بزرگ به استان برای اجرای پروژه های توسعه ای تمام همت خود را مصروف نمایند.

دکتر براری در این جلسه 11 پروژه راهبردی برای استفاده بهینه از زیرساختهای ارتباطی و مرتبط با فناوری اطلاعات، که می توانند با سرمایه گزاری بخش خصوصی به سرعت اجرائی شده و منجر به ایجاد شغل و خلق ثروت شوند را ارائه داد.

در این جلسه مقرر گردید زمینه سازی حضور شرکتهای بزرگ سرمایه گذاری کشور در استان قزوین انجام و اقدامات لازم برای اجرایی شده پروژه های مورد نظر با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و مجموعه دستگاههای زیر مجموعه وزارت در استان با حمایت استانداری تا پایان مرداد ماه، برای ارائه خدمات الکترونیک، ایجاد اشتغال بیشتر و خلق ثروت از بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان انجام گردد.

«عباس علی درافشانی» معاون استاندار قزوین نیز در این نشست، به علاقه مندی استان در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: استان قزوین با توجه به دارا بودن بسترهای مناسب، سرمایه گزاریهای انجام شده و پیشرفت های سخت افزاری جزو استان های پیشرو در این حوزه به شمار می آید و توسعه فعالیتهای بخش ict می تواند به سبز شدن اقتصاد استان کمک کند. وی در ادامه افزود: استان قزوین در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات از یک موقعیت و جایگاه خاص در سطح کشور محسوب می شود که باید این جایگاه تقویت و ارتقا پیدا کند.

درافشانی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان 11/7 است و این از متوسط کشوری بالاتری می باشد، به راهبردی بودن این بخش در زندگی مردم و رشد اقتصادی بخشهای صنعت،کشاورزی وگردشگری بر نقش کلیدی این حوزه در ایجاد اشتغال و درآمد پایدار اشاره کرد و گفت: حوزه فناوری اطلاعات به دلیل ظرفیت بالای خود در همه اقشار جامعه نقش مهم و کلیدی ایفا می کند به طوری که این حوزه می تواند جامعه را به سمت استفاده بهینه از منابع سوق دهد. معاون استاندار قزوین  تاکید کرد: باید با توجه به ظرفیت های بالای حوزه فناوری اطلاعات،گام های اساسی در این زمینه بر داشته شود زیرا توجه به این حوزه رونق کسب و کار را به دنبال خواهد داشت.

همچنین دکتر براری در این سفر با  نصرتی شهردار قزوین نیز دیدار کرد و طی این دیدار طرح های توسعه ای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرداری قزوین را بررسی کردند

در این جلسه نیز تصمیماتی برای همکاری های مشترک برای توسعه شهر قزوین اتخاذ شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-07-24 16:12

افزودن دیدگاه جدید