کد مطلب: 

188983

دیدار ارتباطاتی وزیر ارتباطات ایران و وزیر خارجه‌ی گرجستان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در دیدار با وزیر امور خارجه گرجستان از گسترش همکاری های بین دو کشور استقبال و بر همکاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد.
دیدار ارتباطاتی وزیر ارتباطات ایران و وزیر خارجه‌ی گرجستان

به گزارش سیتنا، دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به دعوت رسمی معاون اول نخست وزیر و وزیر اقتصاد و توسعه گرجستان که در تفلیس حضور دارد با میخائیل جانلیدزه وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار طرف گرجی ضمن تمجید از گسترش روابط کشورش در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشورش پس از استقلال کشورش با جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: گرجستان با پشت سر گذاشتن مشکلات داخلی و منطقه ای خواستار ایفای نقش مثبت در استقرار صلح و ثبات در منطقه است.

وزیر امور خارجه گرجستان به جایگاه گرجستان در منطقه اشاره کرد و افزود: با توجه به دیدارهای مقامات دو کشور در سطوح مختلف باید بتوانیم از ظرفیت های موجود بین ایران و گرجستان حداکثر بهره را برای افزایش مناسبات کسب کنیم.

وی همچنین با اشاره به سفر سال گذشته نخست وزیر گرجستان به تهران در ارتباط با برگزاری پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک گفت: کشور ما تمام اتفاقات حاصله از این اجلاس را پیگیریو محقق می سازد.

در ادامه این دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان نیز ضمن استقبال از دیدگاه های مثبت مقامات جمهوری گرجستان در قبال ایران به ضرورت تلاش همگانه در جهت استقرار صلح و ثبات و مبارزه با تروریسم و همچنین افراط گرایی که نه تنه منطقه بلکه جامعه جهانی را تهدید می کند تاکید کرد.

دکتر واعظی افزود: توسعه اقتصادی و ثبات سیاسی کشورها در گرو همبستگی و اتحاد برای مبارزه با پدیده مستمر تروریسم و افراط گرایی است که امروز شرایط نامطلوبی را در منطقه ایجاد کرده است.

وی همچنین از عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات با گرجستان را در تمام ابعاد از جمله همکاری های مشترک در حوزه ICT و صنعت ارتباطات و مخابرات  خبر داد و عنوان کرد:  در این سفر تفاهمات بسیار خوبی با مقامات رسمی  ذیربط د این حوزه  به عمل آمد و در آینده نزدیک شاهد نتایج آن خواهیم بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در این دیدار به همکاری های چند جانبه منطقه ای اشاره کرد و افزود: از توافقات حاصله در این زمینه استقبال می کنیم و موضوع استفاده از مسیر ترانزیتی گرجستان و ایران می تواند در شکوفایی اقتصادی و سیاسی بین دو کشور نقش تعیین کننده ای را داشته باشد.

دکتر واعظی همچنین بر ضرورت افزایش حجم مبادلات تجاری و اقتصادی و همچنین همکاری های بانکی و حمل و نقل بین ایران و گرجستان تاکید کرد.

در ادامه وزیر امورخارجه گرجستان ضمن تائید ضرورت مبارزه با تروریسم برای رفع بحران های منطقه ای به اهمیت رایزنی های بیشتر طرفین تاید کرد و افزود: متاسفانه منطقه امروز شاهد بحران های متعددی است که افراط گرایی و تروریسم از ریشه های اصلی این بحران ها است و امنیت منطقه ای از جمله منطقه قفقاز را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی همچنین با اشاره به انتخاب کشورش توسط گردشگران ایرانی بیان کرد: ما ضمن لغو روادید بین اتباع دو کشور، توسعه صنعت توریسم را در راستای توسعه و آشنایی بیشتر فرهنگ ملت ها دانسته و از آن استقبال می کنیم.

وزیر امور خارجه گرجستان در پایان با تائید صحبت های دکتر واعظی در خصوص افزایش همکاری های بانی و رفع موانع موجود گفت: با توسعه زیرساخت های بندری و جاده ای گرجستان، این کشور می تواند دروازه ورود کالاهای ایرانی به اروپا محسوب شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-07-23 16:50

افزودن دیدگاه جدید