کد مطلب: 

188937

ورود شکارچیان سر به هوای پوکمون به مکان‌های ممنوع!

همزمان با افزایش مکان‌های "پوکمون-ممنوع"، هر روز پوکمون-بازان بیشتری دچار حادثه می‌شوند یا در معرض انواع خطر قرار می‌گیرند. یکی از علاقه‌مندان این بازی هم در دانمارک در حین شکار فیگورها یک جنازه پیدا کرده است.
ورود شکارچیان سر به هوای پوکمون به مکان‌های ممنوع!

به گزارش سیتنا، بازی موبایلی پوکمون (Pokémon Go) چند روزی است خبرساز شده است. کاربران این اپلیکیشن گاه آنچنان در بازی غرق می‌شوند که سر از مکان‌های ممنوع درمی‌آورند. برخی شکارچیان فیگورهای پوکمون در بوسنی-هرزگوین حتی وارد میدان‌های مین شده‌اند.

به نوشته‌ی پایگاه اینترنتی شبکه خبری "n24" آلمان، نهادهای رسانه‌ای و تخصصی در سارایوو، پایتخت بوسنی-هرزگوین، از شهروندان خواسته‌اند به تابلوهای اخطار توجه کنند.

در حالی که از جنگ بوسنی (۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵) بیش از دو دهه گذشته، برآورد می‌شود در بیش از هزار و ۱۰۰ کیلومتر مربع از خاک این کشور هنوز مین باقی مانده باشد. ۵۵۰ هزار نفر – ۱۵ درصد جمعیت کشور – در نزدیکی مناطق مین‌گذاری‌شده زندگی می‌کنند. در جریان خنثی‌کردن مین در این کشور در سال جاری (۲۰۱۶) دو تن کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند. در سال‌های اخیر بیش از ۳ هزار کیلومتر مربع از خاک بوسنی-هرزگوین پاکسازی شده، اما تخمین‌زده می‌شود مین‌زدایی کامل از این کشور تا سال ۲۰۲۴ طول بکشد.

در خبر جالب توجه دیگری، پلیس اندونزی روز سه‌شنبه (۱۹ ژوئیه/ ۲۹ تیر) اعلام کرد که یک شهروند ۲۷ ساله فرانسوی را در پایگاهی نظامی در جزیره جاوه دستگیر کرده است. این مرد گفته که در پی شکار پوکمون سهوا وارد محوطه نظامی شده است. او پس از ساعت‌ها بازجویی آزاد شد.

اخیرا مردی ۴۹ ساله در دانمارک در پی شکار هیولاهای مجازی پوکمون در کنار یک کانال فاضلاب جنازه‌ای را پیدا کرد که به گواهی پلیس مدت‌ها بود در محل مانده بود و هویت آن به سادگی قابل تشخیص نیست. برخی کاربران حواس‌پرت هم در این کشور بدون اجازه وارد محوطه‌ی مدارس، باغ منزل دیگران یا کارگاه‌های ساختمانی شده‌اند یا بدون اینکه متوجه باشند مدتها در برابر سفارتخانه آمریکا در کپنهاگ (پایتخت دانمارک) قدم می‌زده‌اند تا شاید هیولای پوکمونی شکار کنند.

گذشته از این، حوادث یا جرایم رانندگی‌ای که پوکمون-بازان غرق در بازی در آن دخیل‌اند، هم در حال افزایش است. به همین دلیل مرتب بر شمار تابلوهای "پوکمون-ممنوع" (Pokémon NO Go به جای Pokémon Go) افزوده می‌شود.

کاربران پس از نصب اپلیکیشن رایگان "پوکمون گو" در محیط اطراف به دنبال هیولاهای پوکمون می‌گردند. اپلیکیشن از مکان‌یاب (جی‌پی‌اس) و دوربین موبایل برای یافتن و نمایش دیگر کاربران استفاده می‌کند. این اپ از هنگام انتشار میلیون‌ها بار دانلود شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-07-22 16:37

افزودن دیدگاه جدید