کد مطلب: 

188883

شرکت‌های زیرساخت و مخابرات را به سمت عمده فروشی سوق دادیم

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری، گفت: با توجه به نقش شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت مخابرات، تلاش کردیم این دو را به سمت عمده فروشی سوق داده و بخش خرده فروشی را به دیگران واگذار کنند.
شرکت‌های زیرساخت و مخابرات را به سمت عمده فروشی سوق دادیم

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر صادق عباسی شاهکوه در همایش آموزشی شیوه توزیع محتوا در شبکه ملی اطلاعات Peering & CDN با اشاره به مصوبات 237 کمیسیون تنظیم مقررات، گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت موفق شد در مدتی کوتاه چهار مرکز تبادل محتوا را راه اندازی کند که در صورت نیاز می تواند این مراکز را افزایش دهد و علاوه بر این شرکت های خصوصی نیز اجازه دارند این مراکز را راه اندازی کنند.

وی در ادامه افزود: با توجه به نقش شرکت ارتباطات زیرساخت  و شرکت مخابرات، تلاش کردیم این دو را به سمت عمده فروشی سوق داده و بخش خرده فروشی را به دیگران واگذار کنند.

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، همچنین از حذف روش اینترنت حجمی ثابت در آینده نزدیک خبر داد.

وی توضیح داد: در نرم جهانی ارائه اینترنت موبایل به صورت حجمی متداول است اما اینترنت ثابت حجمی مرسوم نیست و این سرویس به صورت سرعتی ارائه می‌شود.

وی گفت: در تعرفه‌های اینترنت اخیرا به تصویب رسید یک روش غیر حجمی تعیین شد که این روش یک گام به سمت تغییر مدل اینترنت ثبات از حجمی به سرعتی است.

معاون رگولاتوری درباره علت این تغییر نیز توضیح داد: محتوای بزرگتر باید راحت تر به دست مردم برسد و محدودیت‌های حجم حذف شود که سرویس‌های حجیم اغلب ویدئویی و داخلی است.

وی یادآور شد: شرکت‌های ارائه دهنده سرویس‌های اینترنت موظف شدند ظرف 6 ماه محاسبه ترافیک داخلی و ترافیک خارجی را برای کاربران تفکیک کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-07-19 17:14

افزودن دیدگاه جدید