کد مطلب: 

188830
معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

نیازمند تدوین ضوابط فعالیت‌های تبلیغاتی در حوزه‌ی فضای مجازی هستیم

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت تبلیغات در فضای مجازی، تصریح کرد: نیازمند سیاستگذاری‌های مربوط به فعالیت های تبلیغاتی در حوزه فضای مجازی و تدوین ضوابط مربوط به آن هستیم.
نیازمند تدوین ضوابط فعالیت‌های تبلیغاتی در حوزه‌ی فضای مجازی هستیم

به گزارش سیتنا، آیین تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی، با حضور حسین نوش آبادی،‌ معاون حقوقی و امور مجلس و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی و تنی چند از مدیران و کارکنان این معاونت در محل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی برپا شد.

حسین انتظامی در ابتدای این مراسم، ضمن قدردانی از زحمات احسان الله حجتی، مدیر کل سابق دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی طی ۵ سال گذشته، گفت:‌ دلیل انجام برخی تغییرات در ساختار این اداره کل این است که حوزه مربوط به زبان و ادبیات فارسی برای وزارت فرهنگ و ارشاد بسیار حائز اهمیت است و تصمیم بر این شد که این حوزه از اداره کل تبلیغات جدا شده و از  تجربیات آقای حجتی در مدیریت این بخش به طور ویژه استفاده شود.

انتظامی،‌ زبان و ادبیات فارسی را از آن جهت که عنصری هویت بخش و امنیت آفرین برای کشور است، دارای اهمیت و اولویت ویژه دانست و افزود: مطابق آیین نامه ای که در دولت تصویب شد، شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان تام‌الاختیار وزرای کشور، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و رؤسای سازمان‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ثبت اسناد و املاک کشور و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و فرمانده نیروی انتظامی، شهردار تهران و رییس فرهنگستان تشکیل و مقرر شد همه امور مربوط به حوزه تبلیغات کشور از جمله،‌ سیاستگذاری، نظارت و تصمیم گیری ها در این شورا به صورت متمرکز انجام شود.

انتظامی دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی را از جمله ادارات مهم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توصیف و تصریح کرد: مطابق قانون، تمرکز امور تبلیغاتی کشور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سپرده شده است، اما در بسیاری از موارد، موازی کاری ها و عدم ضوابط اجرایی و ناهماهگی میان برخی دستگاه ها، اجازه تحقق رسالت این مجموعه را نمی دهد و لذا باید در مقام عمل نیز این امر را محقق کنیم.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد در ادامه از عزم دولت در خصوص تقویت نظارت و عملکرد منسجم در حوزه تبلیغات و همچنین ضرورت سیاستگذاری های مربوط به فعالیت های تبلیغاتی در حوزه فضای مجازی سخن گفت.

وی همچنین بر اهمیت دولت الکترونیک تاکید و با قدردانی از تلاش های انجام گرفته برای الکترونیکی کردن بسیاری از امور تصریح کرد:‌ سال ها بود که امور مربوط به صدور مجوزها از جمله مجوزهای کانون های تبلیغاتی از طریق ادارات کل استانی انجام می شد و بنابراین گزارش به روزی از تعداد کانون های تبلیغاتی فعال در این حوزه نداشتیم اما اینک با الکترونیکی شدن فرآیندها، ضمن تسهیل در امور مربوطه، اطلاعات این دفتر در حوزه های مربوطه به روز است.

وی همچنین با اشاره به کارنامه موفق «حیدری» از او به عنوان یکی از مدیران با تجربه در حوزه فرهنگ نام برد و ابراز امیدواری کرد در مدیریت جدید نیز ضمن تداوم فعالیت های گذشته دفتر تبلیغات، با تصویب لایحه قانون تبلیغات که در دولت یازدهم، تدوین و به مجلس شورای اسلامی ارسال شده، مسیر سیاستگذاری و نظارت، بهتر و کارآمدتر گردد.

در این مراسم همچنین، حسین نوش آیادی،‌ معاون حقوقی و امور مجلس و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تاکید بر ضرورت احیاء جایگاه دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی به عنوان نهادی حاکمیتی و حیاتی در کشور، گفت: ساماندهی، برنامه ریزی،‌ و هماهنگی در حوزه تبلیغات کشور از جمله فعالیت های اصلی و تعریف شده این دفتر است که باید با استفاده از هماهنگی تمام دستگاه ها و استفاده از ظرفیت های موجود به طور کامل محقق شود.

نوش آبادی مدیران سابق و جدید این دفتر را از جمله سرمایه های ارزشمند کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و اظهار امیدواری کرد از توانایی های ایشان در حوزه های مختلف استفاده شود.

احسان الله حجتی، مدیر کل سابق دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی نیز در این مراسم،‌ حذف روند طولانی صدور مجوز به شکل سنتی و بروکراسی اداری، الکترونیکی کردن امور،‌ ایجاد بانک اطلاعاتی کانون های آگهی و تبلیغاتی و پیگیری لایحه تبلیغاتی کشور در مجلس را از جمله مهم ترین فعالیت های این دفتر در سه سال گذشته عنوان و ضمن آرزوی موفقیت برای مدیریت جدید اظهار امیدواری کرد در شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی همچنان با دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی همکاری کند.

محمد حیدری،‌ رئیس جدید این دفتر نیز در سخنان کوتاهی با تاکید بر اینکه موفقیت هر سازمان، ‌تشکیلات یا فردی در گرو شناخت عمیق و همه جانبه نسبت به حوزه فعالیت خود است، تصریح کرد: ‌وجود چنین شناختی به انجام سیاستگذاری های درست،‌ هدف گذاری های دقیق و برنامه ریزی ها در افق های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت کمک می کند.

وی بر وجود نگاه آسیب شناسانه نسبت به امور تاکید کرد و افزود:‌ وجود این نگاه آسیب شناسانه کمک می کند ما برآورد دقیق و مبتنی بر تحقیق از وضع موجود داشته باشیم تا بتوانیم به وضع مطلوب برسیم.

در پایان جلسه حسین انتظامی، حکم محمد حیدری و احسان الله حجتی برای شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی را به وی تقدیم و از تلاش های  او در سالهای گذشته تقدیر کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-07-17 01:01

افزودن دیدگاه جدید