کد مطلب: 

188798
تولیت آستان قدس رضوی، تأکید کرد:

بهره گیری از فناوری اطلاعات برای تسهیل خدمت رسانی به زائران

تولیت آستان قدس رضوی، گفت: با بهره گیری از فناوری های اطلاعات، علاوه بر تسهیل خدمت رسانی، می توانیم منشأ خدمات بهتر و عادلانه تری برای زائران بارگاه منور رضوی باشیم.
بهره گیری از فناوری اطلاعات برای تسهیل خدمت رسانی به زائران

به گزارش سیتنا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و تنی چند از معاونانش، افزود: در عرصه های مختلف خدمت به زائران بارگاه مطهر حضرت رضا (ع) و بطور مثال توزیع فیش غذای مهمانسرای حضرت رضا (ع) که تاکنون با زحمت زیاد در هتل ها و اماکن اقامتی زائران صورت می گرفت، می توان با استفاده از فناوریهای نوین اطلاعات و ارتباطات، سرعت، دقت و عدالت محوری را بیش از پیش در اینگونه امور مهم و مورد توجه زائران رعایت کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که هیچ دست ساخته بشر، سرعت تسری و پیشرفتی همچون دنیای مجازی را تجربه نکرده است، خاطرنشان کرد: امروز دنیای دیجیتال و فضای مجازی تمام لایه های زندگی فردی و اجتماعی انسانها را تحت تأثیر قرار داده و اگر در این مقوله توانمند نشویم، باید همواره چشم به دست دیگران داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی همچنین افزود: آستان قدس رضوی به نوبه خود آمادگی دارد با همیاری در ایجاد و گسترش سامانه های کاربردی دیجیتال در حوزه زائر و زیارت، زمینه بهره مندی بهتر زائران داخل و خارج کشور را از برنامه های حرم مطهر رضوی فراهم نماید.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن ارائه گزارشی از اقدامات وزارت متبوع خود، گفت: مشهد مقدس و بویژه آستان قدس رضوی از اولین مراکزی است که به مرکز ملی ارتباطات متصل شده و آمادگی داریم زمینه حضور جدی تر این نهاد را بویژه در بحث محتوای فضای مجازی و شبکه ملی ارتباطات فراهم نماییم.

دکتر واعظی در این دیدار با اشاره به اهمیت وضعیت ارتباطی این استان و تأکید بر نحوه خدمت رسانی از طریق فناوری اطلاعات اظهار کرد: از ابتدای فعالیت دولت تاکنون 530 میلیارد در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق بخش خصوصی و دولت در این استان سرمایه گذاری شده است.

وی همچنین در ارتباط با عزم دولت نسبت به دستور مقام معظم رهبری برای ایجاد شبکه ملی اطلاعات بیان کرد: پروژه شبکه ملی اطلاعات عمری به اندازه 4 دولت دارد که در این برهه زمانی تمام مراحل زیرساختی آن به سرانجام رسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با ذکر این موضوع که دولت همواره در مسائل زیرساختی سخت کوشی خود را نشان داده به نحوی که مقابل تمام محدودیت ها ایستادگی کرده است افزود: در ابتدای دولت پهنای باند کشور 624 گیگابایت بود که امروز این میزان به 4 هزار گیگابایت رسیده است و امیدواریم با تلاش همکاران تا پایان امسال به مرز ده هزار گیگابایت برسیم.

وی همچنین در این دیدار با اشاره به ایجاد مراکز تبادل ترافیک داده که در چهار کلان شهر ایجاد شده است خاطرنشان کرد: پروژه شبکه ملی اطلاعات که در الویت کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد سبب خواهد شد تا مردم نیاز خود را از شبکه های داخلی تأمین کنند که این امر نشان دهنده امنیت این حوزه را خواهد داشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-07-15 17:37

افزودن دیدگاه جدید