کد مطلب: 

188693

کاهش ۴۵ درصدی فعالیت‌های داعش در توییتر

آمریکا می‌گوید در پی کمپین‌های آنلاین علیه فعالیت‌های گروه تروریستی داعش در توییتر، حجم داده‌ها و محتوای تولیدی این گروه در توییتر در دو سال گذشته ۴۵ درصد کاهش یافته است.
کاهش ۴۵ درصدی فعالیت‌های داعش در توییتر

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، کاخ سفید می‌گوید حجم داده‌های گروه تروریستی داعش در توییتر در طول دو سال گذشته ۴۵ درصد کاهش یافته است.

استفاده توییتری داعش معمولا به یارگیری یا انتشار بیانیه‌ها، تصاویر و ویدیوهای شکنجه و آزار گروگان‌ها مربوط می‌شده است.

یکی از روش‌های مقابله با فعالیت‌های آنلاین داعش انتشار گسترده پیام‌ها و تصاویری با هشتگ داعش ولی بر ضد این گروه تروریستی بوده است. برای مثال در تصویری از یک عروسک خرس که در توییتر پخش شده به عربی نوشته شده است که داعش "کودکی را سلاخی می‌کند، معصومیت را می‌کشد و به تن پاکی شلاق می‌زند."

اگرچه داعش از یوتیوب و فیس‌بوک نیز به طور گسترده‌ای استفاده کرده اما میزان استفاده این گروه از توییتر به مراتب بیش‌تر بوده و به همین علت توییتر در راس برنامه مبارزه آنلاین با داعش قرار داشته است.

به گزارش آسوشیتد پرس، مایکل لامپکین، مدیر "مرکز همکاری جهانی" که در مبارزه با تولید محتوای افراط‌گرایانه در شبکه‌های اجتماعی با دولت آمریکا همراه است، امکان "فعالیت بی‌دردسر" داعش در دنیای آنلاین را رد و تاکید می‌کند که حضور داعش در شبکه‌های اجتماعی رو به کاهش است.

او بلند شدن صدای مخالفان داعش در شبکه‌های اجتماعی را به عنوان یکی از عوامل ضعف داعش برای یارگیری ارزیابی می‌کند و همین موضوع را هدف اصلی گروه کاری خود می‌داند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-07-11 16:31

افزودن دیدگاه جدید