کد مطلب: 

188405

واکنش شبکه‌های اجتماعی به بنرهای ضدآمریکایی شهرداری تهران

شهرداری تهران اخیرا بیلبوردهایی در انتقاد به وضعیت اجتماعی در آمریکا و شیوه زندگی در این کشور ‌در معابر عمومی تهران نصب کرده است که محتوای این بیلبوردها با واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.
واکنش شبکه‌های اجتماعی به بنرهای ضدآمریکایی شهرداری تهران

به گزارش سیتنا، موضوع نصب بیلبوردهای ضدآمریکایی در معابر عمومی تهران تازگی ندارد و شهرداری پایتخت به مناسبت های مختلف از جمله برگزاری مراسم روز ۱۳ آبان و یا برای نقد سیاست‌های آمریکا هنگام مذاکرات ایران و قدرت‌های جهانی که به تصویب "برجام" انجامید هم بیلبوردهایی ضدآمریکایی در معابر عمومی نصب کرده است.

در آن زمان سیاستمداران آمریکا هدف حملات بودند ولی در بیلبوردهای جدید موضوعات اجتماعی و آنچه به عنوان "شیوه زندگی آمریکایی" خوانده می‌شود مرکز توجه است.

برای نمونه در یکی از بیلبوردها آمده است: «در هر ۹ ثانیه یک زن آمریکایی مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد» یا «در آمریکا از هر پنج نوزاد دو نوزاد به صورت نامشروع به دنیا می‌آیند».

به گزارش آفتاب یزد، پیش از نصب این بیلبوردها تصاویری بر در و دیوار شهر تهران نصب شده بود که در آنها آثار هنری هنرمندان به نمایش گذاشته شده بود و در آن میان نام برخی از هنرمندان آمریکایی نیز به چشم می‌خورد. آفتاب یزد، آن رویکرد را در تناقض با اقدام تازه شهرداری برای نصب بیلبوردهای ضدآمریکایی می‌داند و از آن انتقاد می‌کند.

بعضی به طور مستقیم از قالیباف شهردار تهران انتقاد می‌کنند و بر این عقیده‌اند که این اقدام او در راستای تلاش برای جلب توجه اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ صورت گرفته است.

واکنش در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش سیتنا، در واکنش به اقدام شهرداری تهران به‌تازگی هشتگی با عنوان "بنر پیشنهادی برای شهرداری تهران" در توییتر فعال شده و کاربران جملاتی را به شکل خبری در مورد مسائل و مشکلات روز ایران در پاسخی کنایه‌آمیز به جای آن‌چه درباره آمریکایی‌ها بر در و دیوار تهران به نمایش گذاشته شده است، به شهرداری پیشنهاد می‌دهند.

اولین توئیت‌ها متوجه خود شهرداری و شهردار تهران است. در عرض ۲۴ ساعت پس از انتشار نخستین توئیت در این باره دامنه انتقاد‌ها به نصب بیلبوردهای ضدآمریکایی در تهران گسترش پیدا کرد و ابعاد گوناگون اجتماعی و سیاسی و اقتصادی به خود گرفت.

در نهایت کاربران شبکه‌های اجتماعی سمت و سوی انتقادهای خود را به وضعیت شهری تهران و مشکلات این کلان شهر نشانه گرفته‌اند و در کامنت‌های خود تاکید دارند که شهرداری تهران به جای نصب بیلبوردهایی که وضعیت اجتماعی سایر کشورها را نقد می کند، نخست فکری به حال وضعیت اجتماعی و شهری پایتخت کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-07-02 00:19

افزودن دیدگاه جدید