کد مطلب: 

188403

الوین تافلر، نویسنده "موج سوم" درگذشت

الوین تافلر، جامعه‌شناس، نویسنده و آینده‌پژوه سرشناس آمریکایی، در سن ۸۸ سالگی در خانه مسکونی خود در لس‌آنجلس درگذشت. "شوک آینده" و "موج سوم" دو اثر مشهور او هستند که به فارسی نیز ترجمه شده‌اند.
الوین تافلر، نویسنده "موج سوم" درگذشت

به گزارش سیتنا، آلوین تافلر در سال ۱۹۲۸ در شهر نیویورک و در یک خانواده مهاجر یهودی به دنیا آمد و در همان شهر نیز تحصیل دانشگاهی خود را به پایان رساند، اما بیشتر زندگی خود را در لس‌آنجلس گذراند و شامگاه دوشنبه ۲۷ ژوئن ۲۰۱۶ در خانه خود در همین شهر درگذشت.

ویژگی نوشته‌های الوین تافلر در پیش‌بینی‌ها و پیشگویی‌های او از آینده است؛ پیشگویی‌هایی که مواردی از آنها بعدها شکل واقعیت به‌خود گرفتند. دو اثر او به نام‌های "شوک آینده" و "موج سوم" مملو از این تحلیل‌های آینده‌نگرانه است. "جابه جایی در قدرت" و "جنگ و ضد جنگ" دو کتاب دیگر او هستند.

الوین تافلر با کتاب "شوک آینده" شهرت یافت که مدتها در لیست پرفروش‌ترین کتابهای جهان قرار داشت.

در کتاب "شوک آینده" تافلر می‌گوید انسان دوره‌های مهمی را طی کرده که هر کدام قرنها طول کشیده و حال نیز در حال طی کردن و پایان دادن به دوره‌ای و ورود به دوره مهم‌تر و برتری است که علائم ان نیز آشکار شده است.

به گفته این نویسنده آمریکایی دوره اول از وقتی شروع شد که انسان کشاورزی را کشف و آغاز کرد. این دوره هزاران سال طول کشید بعد دوره صنعتی شروع شد که مدت چند قرن از عمر آن می‌گذرد. او می‌گوید دوره صنعتی نیز در حال پایان‌یافتن است و شاهد آغاز دوره فراصنعتی هستیم.

تافلر معتقد است در قرون گذشته معمولا تغییر و تحول در جوامع انسانی بسیار کند بوده اما در دوره سوم، یعنی دوره فراصنعتی، تغییر در تمام جامعه زیر تاثیر تغییرات سریع فن‌آوری آنقدر سریع و زیاد است که هضم و تحمل این تغییرات برای انسان بسیار مشکل است و انسان دچار مشکلات روانی خواهد شد. از این رو تافلر می‌گوید این تغییرات باید مهار و هدایت شود تا ضایعات روحی آن کم گردد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-07-02 00:04

افزودن دیدگاه جدید