کد مطلب: 

188314

آغاز پروژه‌ی "نقشه راه و نیازمندی‌ها و ارائه‌ی برنامه‌ی اجرایی بومی سازی SDN"

پروژه پژوهشی تدوین نقشه راه و نیازمندی‌ها و ارائه برنامه اجرایی بومی سازی فناوری SDN در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز شد.
آغاز پروژه‌ی "نقشه راه و نیازمندی‌ها و ارائه‌ی برنامه‌ی اجرایی بومی سازی SDN"

به گزارش سیتنا، به منظور شناخت بهتر فناوری شبکه‌های نرم افزار محور (SDN) و استخراج نقشه راه برنامه اجرایی تحقق SDN این پروژه پژوهشی در گروه ارتباطات ثابت پژوهشکده فناوری ارتباطات تعریف و آغاز گردیده است.

بنا بر این گزارش، با توجه به تحول در فناوری‌های شبکه و مرکز ثقل بودن شبکه ارتباطی در نقل و انتقال داده‌ها، اگر به روند این تحول دقت ننماییم و با فناوری همگام نشویم نتیجه آن واگذاری بستر شبکه به شرکتها و برندهای خارجی می‌شود، لذا همگام شدن با روند فناوری، علاوه بر آنکه موجب حفظ امنیت و استقلال شبکه داخلی(خودگردانی) می‌گردد، موجب صادرات این فناوری به بازار کشورهای در حال توسعه نیز می‌شود. با این حال، عدم وجود یک راه حل درست به نحوی که ابهامات را بر طرف نماید، آماده نبودن محصولات SDN جهت جایگزینی، سردرگمی در خصوص توسعه شبکه‌ها با SDN، فقدان آموزش و عدم سازگاری و یکپارچگی کنترلرها از جمله مسائلی هستند که عدم توجه به آنها می‌تواند چالش برانگیز باشد، لذا پروژه مذکور در این راستا در پژوهشگاه تدوین گردیده است.

گفتنی است در شبکه‌های امروزی، امکان نوآوری و اجرا کردن ایده‌های جدید به دلیل استفاده از شبکه‌های IP سنتی در زیرساخت اینترنت، کار بسیار سخت و پیچیده‌ای است و پردازش و مسیریابی در شبکه‌های امروزی به عملکردی که توسط تجهیزات شرکت‌های سازنده دارند، محدود است. محدودیت فناوری‌های شبکه‌های کنونی، پیچیدگی‌های منتهی به کاهش درآمد، فقدان مقیاس‌پذیری و وابستگی به فروشنده، از جمله مسائلی است که شبکه‌های فعلی با آن مواجه هستند و لذا راه‌حلی که در این زمینه‌ها ارائه شده، بکارگیری مفهومی به نام شبکه‌های نرم‌افزار محور (SDN) است که ایده اصلی آن، جداسازی قسمت‌های کنترلی از قسمت‌های ارسال داده است؛ که در نتیجه آن، می‌توان شبکه را برنامه‌پذیر نمود. فناوری SDN، زیر ساخت یا مکمل بسیاری از فناوری‌های نوین مخابراتی مانند نسل چهارم و پنجم موبایل، سرویس‌های ابری، اینترنت اشیاء یا IOT  و داده‌های بزرگ نیز بوده و برای دستیابی به این فناوری‌ها، قاعدتا نیاز به زیرساخت خاص، می‌باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-06-25 14:47

افزودن دیدگاه جدید