کد مطلب: 

188283
اعلام جزئیات افزایش تعرفه‌ی تلفن ثابت توسط دبیر کمیسیون تنظیم مقررات؛

افزایش تعرفه‌ی اتصال تلفن از ۵۰ به ۲۰۰ هزار تومان/ افزایش تعرفه‌ی درون استانی از ۳۰ به ۴۵ ریال/ تعیین حداقل کارکرد ۲۰۰ دقیقه‌ای برای روستاها و ۳۳۰ دقیقه‌ای برای شهرها

دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اعلام کرد: تعرفه درون استانی تلفن ثابت از ۳۰ ریال به ۴۵ ریال افزایش یافته و مبلغی به عنوان حداقل کارکرد شامل ۲۰۰ دقیقه برای مناطق روستائی و ۳۳۰ دقیقه برای شهرها تعیین شده است.
افزایش تعرفه‌ی اتصال تلفن از ۵۰ به ۲۰۰ هزار تومان/ افزایش تعرفه‌ی درون استانی از ۳۰ به ۴۵ ریال/ تعیین حداقل کارکرد ۲۰۰ دقیقه‌ای برای روستاها و ۳۳۰ دقیقه‌ای برای شهرها

به گزارش سیتنا، علی‌اصغر عمیدیان گفت: مطالعات و بررسیهای مختلف در فضای ارتباطی کشور نشان می‌داد که تغییرات رفتاری در مصرف خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد شده و رویکرد مردم به استفاده بیشتر از خدمات داخلی مبتنی بر دیتا نسبت به خدمات مبتنی بر شبکه‌های سنتی ارتباطی تغییر کرده است.
وی افزود: براساس این تغییر رویکرد با هدف کاهش هزینه‌های مصرف دیتا و همچنین جبران کاهش درآمدهای حاصل از صوت و مکالمات ثابت، متعادل‌سازی تعرفه‌ها در دو بخش خدمات تلفن ثابت و دیتا در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شد.
عمیدیان درباره کاهش تعرفه زنجیره خدمات دیتا گفت: براساس مصوبه کمیسیون تعرفه پهنای باند بین‌الملل بین ۱۶ تا ۴۰ درصد و با میانگین ۳۰ درصدی و تعرفه‌های انتقال لایه ۲ و ۳ بین ۲۰ تا ۷۰ درصد و با میانگین ۴۰ درصد برای اپراتورها کاهش یافته است که در هر دو این موارد با افزایش پهنای باند و ظرفیت واگذار شده، درصد کاهش تعرفه نیز بیشتر می‌شود.
دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره تعرفه خدمات ADSL اظهار کرد: در بخش خدمات اینترنت ثابت از طریق فناوری ADSL با مصرف بیش از ۲ گیگا بایت به صورت ماهانه حداقل ۱۶ درصد کاهش تعرفه خواهیم داشت که این کاهش در بعضی موارد به ۳۰ درصد هم می‌رسد.
وی افزود: بازنگری تعرفه در زنجیره خدمات اینترنت، کاهش ۲۰ درصدی هزینه اینترنت را برای کاربر نهائی به دنبال دارد.
دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گفت: سقف تعرفه دیتای موبایل نیز به ازای هر کیلو بایت استفاده، از نیم ریال (۵/.) به ۴/. ریال کاهش یافته است.
وی درباره متعادل‌سازی تعرفه‌های تلفن ثابت تصریح کرد: تعرفه درون استانی تلفن ثابت از ۳۰ ریال به ۴۵ ریال افزایش یافته و مبلغی به عنوان حداقل کارکرد شامل ۲۰۰ دقیقه برای مناطق روستائی و ۳۳۰ دقیقه برای شهرها تعیین شده است.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی افزود: تعرفه اتصال نیز از ۵۰ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافته است که نیمی از آن به صورت نقدی و باقیمانده آن به صورت اقساط ۳۶ ماهه از زمان راه‌اندازی خط تلفن، از مشترک دریافت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر از کل هزینه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سبد خانوار به طور میانگین ۷۵ درصد مربوط به صوت و پیامک تلفن همراه، ۹ درصد مربوط به تلفن ثابت و حدود ۱۶ درصد درآمد دیتا (شامل ۵/۴ درصد دیتای موبایل و ۵/۱۱ درصد دیتای ثابت) است، عنوان کرد: در بسته تغییر تعرفه در سه بخش خدمات انتقال لایه ۲ و ۳، پهنای باند اینترنت، تعرفه دیتای موبایل و تعرفه اینترنت ثابت کاهش قیمت داریم که اثر آن در سبد خانوار، کاهش تعرفه در ۱۶ درصد هزینه خانوار است، در حالیکه افزایش تعرفه تلفن ثابت بر ۹ درصد هزینه خانوار در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، اثر خواهد گذاشت. بنابراین تغییر محسوسی در سبد هزینه‌های ارتباطی خانوارها ایجاد نمی‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-06-22 17:27

دیدگاه‌ها

تصویر مخابراتی
از کی تا حالا برای گران کردن نطر خواهی میکنند؟ ظاهرا فراموش کرده ایر سال 1380 خط تلفن 200000 تومان بوده و الان 54000 تومان. خنده دار نیست 50 تومان پول کارگر سیم کش هم نیست . میدانید متوسط هر خط تلفن برای مشترک چقدر میشد؟ مطمنا نمیدانید. بیش از 800000 تومان ... لطفا یرای گران کردن آب برق و گاز و نان و لبنیات هم نظر خواهی را مد کنید شایر مرده به اسایش برسند.
ارسال شده توسط مخابراتی در 05 تير 95 - 15:35
تصویر امید صالحیان
سلام ، روز خوش - درآمد عمومی مخابرات از موبایل کم بود و الان بابت عدم استفاده از تلفن های ثابت رقمی معادل و حدودی چند میلیارد تومان می خواهند به جیب بزنند که متاسفانه هیچ مرجعی نیست که به کار اینها نظارت بکند و چشمشان به دنبال 45000 تومان یارانه است که به عنوانین مختلف بعد از پرداخت از جیب مردم برداشت می کنند لطفا دوستان این موضوع را پیگیدی کنید که مخابرات چنین مبلغ هنگفتی را از جیب مردم برداشت نکند . امیدوارم که حرفهایم به دید عموم برسد
ارسال شده توسط امید صالحیان در 03 تير 95 - 12:03
تصویر سمی
330 دقیق حداقل کارکرد؟ ما تمام ماه 330 دقیقه از تلفن استفاده نمی کنیم. هر روز بگردید ببینید چه راهی برای تلکه کردن مردم پیدا می کنید؟
ارسال شده توسط سمی در 03 تير 95 - 05:48
تصویر حسن
این کار دقیقا مصداق مشخص برای دخالت شورای رقابت است. مخابرات از منوپول خودش به بیشرمانه ترین و ناجوانمردانه ترین روش سوءاستفاده کرده
ارسال شده توسط حسن در 03 تير 95 - 01:32

افزودن دیدگاه جدید