کد مطلب: 

188272

ناتوانی در ممانعت از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی از شماره‌های شخصی

پیامک هایی وجود دارد که توسط اشخاص از طریق تلفن شخصی ثابت و یا همراه ارسال می شود که اپراتورها نمی توانند برای عدم ارسال آن اقدامی کنند، چرا که اپراتور فارغ از محتوا عمل می کند و نمی داند فرد در حال ارسال پیامک تبیلغاتی است.
ناتوانی در ممانعت از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی از شماره‌های شخصی

به گزارش سیتنا، حسین فلاح جوشقانی در گفت‌وگو با سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: طبق آخرین آمار، پس از اطلاع رسانی صورت گرفته، از سوی اپراتور اول، یک میلیون و 57 هزار سرویس و سه میلیون و 372 هزار و 776 پیامک تبلیغاتی لغو شده است. در اپراتور دوم نیز تعداد سرویس های لغو شده 10 میلیون و 533 هزار و 455 مورد و پیامک های تبلیغاتی لغو شده 5 میلیون و 390 هزار و 613 مورد بوده است. در اپراتور سوم هم ارسال 38 هزار سرویس و 48 هزار پیامک  تبلیغاتی لغو شده است.

فلاح با موفق ارزیابی کرد عملکرد این سیستم، گفت: تا کنون اپراتورها عملکرد رضایت بخشی داشته اند و با حساسیت این موضوع را دنبال کرده و موارد اعلام شده را، حذف کرده اند؛ هر چند نباید انتظار داشت، تمام موارد به صفر برسد.

وی با بیان این که اپراتورها، جهت اطلاع رسانی در خصوص این سامانه، تا کنون بیش از 70 میلیون پیامک با نام رگولاتوری ارسال کرده اند، گفت: در جلسه ای هم که این اواخر با اپراتورها داشتیم، موارد جدیدی را اعلام کردیم تا بررسی و نتیجه را اعلام کنند.

فلاح گفت: در گذشته، هر اپراتور سامانه ای طراحی کرده بود که شاهد هیچ وحدت رویه ای نبودیم و از این رو، سال گذشته، سامانه ای طراحی کردیم تا درخواست لغو دریافت پیامک های ناخواسته در تمام اپراتورها یکسان شود.

وی با بیان روش های مختلف ارسال درخواست به این سامانه از طریق ارسال پیامک به سرشماره 800 یا شماره گیری کد دستوری#800* اظهار داشت: با ارسال درخواست، فهرستی با سه گزینه باز می شود که اولین گزینه سرویس های فعال و دو گزینه بعدی نوع پیامک های تبلیغاتی یا خدمات مبتنی بر محتوایی ( ارزش افزوده) را نشان می دهد.

فلاح از پیگیری امکان غیرفعال سازی تمامی سرویس های فعال مشترکان تنها  با انتخاب یک گزینه، خبر داد و خاطر نشان ساخت: اپراتورها باید این امکان را فراهم آورند که این موضوع در دست پیگیری است تا اعمال شود.

وی ادامه داد: در پیامک های ارزش افزوده که با تایید مشترک فعال شده و هزینه بر نیز هست، اپراتور موظف است تعداد سرویس های ارزش افزوده فعال مشترک را اعلام و روش غیر فعال سازی را نیز ذکر کند.

معاون رگولاتوری با بیان این که پیامک های تبلیغاتی نوع دیگری از پیامک ها هستند که حساسیت برانگیزتر هستند، افزود: این پیامک ها به چند دسته تقسیم می شوند.

وی گفت: یک نوع content providerها هستند که با درخواست مشترک دیگر نباید سرشماره های خاص تبلیغات بفرستند که اقدام کرده اند، اما نوع دیگر پیامک هایی است که توسط اشخاص از طریق تلفن ثابت و یا همراه ارسال می شود که اپراتورها نمی توانند کاری بکنند؛ چرا که اپراتور فارغ از محتوا عمل می کند و نمی داند فرد در حال ارسال پیامک تبیلغاتی است و چون شماره شخصی است، نمی تواند کاری کند و دنبال ساز و کاری هستیم تا این مورد نیز رفع شود.

وی در مورد سرویس های بانکی نیز گفت: با توجه به درخواست برخی نسبت به لغو پیامک های تبلیغاتی، و برقراری سرویس های بانکی اپراتورها موظف به رعایت خواست مشتری هستند.

فلاح با اشاره به هماهنگی جهت قطع پیامک های تبلیغاتی خود اپراتورها در صورت درخواست مشترک نیز، گفت: البته برخی بانک ها، متاسفانه روی سرشماره های مختص عملیات بانکی، تبلیغ می کنند که اپراتور نمی تواند کاری کند ولی اینها موارد محدودی است و نسبت به قبل کمتر شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-06-21 17:50

افزودن دیدگاه جدید