کد مطلب: 

188242

تشکیل اولین اپراتور خدمات الکترونیک دانش آموزی در کشور

در جلسه شورای فنی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که با حضور وزیر ارتباطات و معاونین وی برگزار شد، نقشه راه توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور و پروژه های ذیل این نقشه راه مورد تصویب قرار گرفت.
تشکیل اولین اپراتور خدمات الکترونیک دانش آموزی در کشور

به گزارش سیتنا به نقل از سایت وزارت ارتباطات، این نقشه راه در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری و اجرای تفاهم نامه همکاری بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با آموزش و پرورش و لزوم به کارگیری این فناوری در برنامه های آموزشی، پرورشی و دانش آموزی است.

در این جلسه که وزیر ارتباطات و معاونین و مدیران ارشد وزارت ارتباطات حضور داشتند در ابتدای این جلسه وزیر ارتباطات بار دیگر با تاکید بر توجه همه مدیران و معاونین به دغدغه های مقام معظم رهبری در طراحی نقشه راه توسعه فضای مجازی گفت: لازم است در حوزه تولید محتوای بومی به اصول تربیتی، اخلاقی و اسلامی در فضای مجازی توجه ویژه شود.

وی با اشاره به موضوع سیاستهای اقتصاد مقاومتی و پروژه های تعریف شده در ذیل این موضوع گفت: لازم است این پروژه ها نیز بر اساس این نقشه راه حرکت کرده و همه بخشهای درگیر در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور این نقشه راه را اساس حرکت خود بدانند.

در ادامه این جلسه مهندس سلجوقی عضو هیأت عامل سازمان فناوری اطلاعات با ارایه گزارشی از روند اجرای تفاهم نامه همکاری این دو وزارت و با اشاره به ظرفیتهای ایجاد شده ناشی از برنامه اقتصاد مقاومتی و پروژه هایی که ذیل این موضوع مهم شکل گرفته اند اظهار داشت: در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در وزارت ارتباطات و لزوم همکاری این وزارت با سایر نهادهای و دستنگاههای مسئول؛ تفاهم نامه ای بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزارت آموزش و پرورش امضاء شد.

سلجوقی با بیان برخی زمینه های اجرایی و عملیاتی این تفاهم نامه گفت: در راستای این تفاهم نامه و اراده جدی دو وزارت برای پیگیری این موضوع،  چندین کارگروه تخصصی و تلفیقی تشکیل شد تا بتوانند مطابق با سیاستهای اقتصاد مقاومتی و نقشه راه و پروژه های توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات بر مبنای اصول تربیتی و اسلامی و حفظ شعایر دینی و اخلاقی ترسیم و در شورای فنی وزارت ارتباطات و فنا.ری اطلاعات تصویب شد.

وی با تاکید بر ویژگی های اصلی سیاست اقتصاد مقاومتی  گفت: سه ویژگی مهم اقتصاد مقاومتی درونزا بودن، برون گرا بودن و حضور و مشارکت مردمی زمینه تمرکز هرگونه اقدام در این زمینه را با محوریت حضور بخش خصوصی و مردمی در جریان طراحی و اجرای پروژه ها فراهم ساخت.

سلجوقی افزود: بر این اساس جمعی از شرکتهای بخش خصوصی و موسسات اسلامی مبادرت به تشکیل کنسرسیومی کردند که به عنوان یکی از اولین اپراتورهای این حوزه، خدمات الکترونیکی دانش آموزی را ارایه خواهد کرد.

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات با تشریح برخی خدمات قابل ارایه توسط این  کنسرسیوم اضافه کرد: این طرح ذیل پروژه ده برابر کردن تولید محتوای داخلی با رویکرد کسب‌وکار دیجیتالی با مشارکت حداکثری بخش خصوصی پیگیری و انجام خواهد شد.

سلجوقی با اشاره لزوم ارایه خدمات به همه مردم در اقصی نقاط کشور  گفت: در مناطق محروم و کمتر برخوردار نیز با بهره گیری از محل طرحهای uso سعی می شود حمایتها و اعتبارات لازم تامین شود تا آنها نیز از نتایج این طرح بهرمند گردند.

گفتنی است پروژه ده برابر کردن تولید محتوای داخلی با رویکرد کسب‌وکار دیجیتالی با مشارکت حداکثری بخش خصوصی ذیل تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» است که بر حمایت از تولید محتوای داخلی برای جایگزینی محتوای غربی تأکید دارد و از ابتدای  سال  جاری آغاز شد و هدف آن در سال جاری افزایش دو برابری و تا پایان برنامه چشم‌انداز  سال 1404 افزایش ده برابری تولید محتوای بومی است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-06-20 10:19

افزودن دیدگاه جدید