کد مطلب: 

188210
دکتر واعظی در دیدار با فعالان بخش خصوصی فاوا:

بیش از هر زمان دیگر، زمینه برای حضور بخش خصوصی در حوزه‌ی ICT فراهم است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در دیدار اخیر خود با بخش خصوصی ضمن اشاره به سیاست های دولت در حضور بخش خصوصی، اظهار کرد: در سه سال گذشته بیش از هر زمان دیگر، زمینه برای حضور بخش خصوصی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم شده است.
بیش از هر زمان دیگر، زمینه برای حضور بخش خصوصی در حوزه‌ی ICT فراهم است

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با فعالان بخش خصوصی حوزه‌ی فاوا با اشاره به سیاست های دولت یازدهم مبنی بر حمایت از بخش خصوصی، گفت: اکنون بیش از هر زمان دیگر زمینه برای حضور بخش خصوصی در بخش ارتباطات و فن آوری اطلاعات فراهم شده است.

وزیر ارتباطات با تاکید براینکه بسترهای لازم برای حضور بخش خصوصی باید هرچه بیشتر فراهم شود، یادآور شد: اکنون مجوزهای لازم برای فعال سازی بخش خصوصی به آنان واگذار و این بخش می تواند بدون دغدغه در زمینه ارتباطات و فن آوری اطلاعات بیش از گذشته فعالیت کند.

وی همچنین ادامه داد: امروز اپراتورها برای توسعه فناوری های به روز نیازمند مجوز نیستند و می توانند به راحتی فعالیت کنند در آینده نزدیک با همکاری اپراتورها، اپراتورهای مجازی را خواهیم داشت تا بتوانیم با همکاری بیشتر بخش خصوصی رونق اقتصادی را در این حوزه گسترش دهیم.

دکتر واعظی همچنین با اشاره به الزامات توسعه بازار خاطرنشان کرد: در این حوزه می توانیم از پتانسیل بخش خصوصی و ایده های این بخش استفاده کنیم، زیرا ایده ها و فعالیت های بخش خصوصی از الزامات توسعه بازار در بخش های مختلف است.

وی با تأکید بر اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی نیازمند فعالیت های جدید و استفاده از محصولات بومی هستیم بیان کرد: شرکت های داخلی و فعال بخش خصوصی باید برای فعالیت های خود از محصولات بومی استفاده کنند و در این زمینه نیز دولت حمایت خود را اعلام می کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان این جلسه با اشاره به نقش بخش خصوصی در تولید محتوا و تأکید بر اینکه محتوای داخلی به قیمت ارزان ارائه شود، گفت: با ایجاد مرکز تبادل اطلاعات در تهران و شیراز امروز شاهد کاهش چشمگیر هزینه ها هستیم و هفته بعد نیز این مرکز در مشهد و تبریز راه اندازی خواهند شد.      

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-06-19 12:26

افزودن دیدگاه جدید