کد مطلب: 

188127

سرویس‌های جدید و متنوع اپراتوری باعث گرم‌تر شدن بازار ترابردپذیری می‌شود

مسعود فاتح، مدیرمسوول پایگاه خبری سیتنا و ماهنامه‌ی نسل چهارم، معتقد است که اجرای طرح ترابردپذیری می‌تواند باعث ایجاد رقابت بیشتر بین اپراتورهای تلفن همراه شود.
سرویس‌های جدید و متنوع اپراتوری باعث گرم‌تر شدن بازار ترابردپذیری می‌شود

مسعود فاتح، کارشناس مخابرات در گفت‌وگو با روزنامه گسترش صمت، اظهار کرد: «ترابردپذیری، طرحی است که سال‌ها در دنیا اجرا شده است، اما در مدیریت جدید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که سیاست اجرای طرح‌های تازه را درپیش گرفته، اجرای این طرح می‌تواند باعث ایجاد رقابت بیشتر میان اپراتورهای تلفن همراه شود. هرچند اجرای این طرح با توجه به مشکلات فنی، تاکنون چند مرحله به تعویق افتاده، اما به نظر می‌رسد با رفع مشکلاتی که از سوی اپراتورها اعلام شده، در روزها یا هفته‌های آینده به مرحله عملیاتی برسد.»

وی در ادامه سخنان خود افزود: «در ترابردپذیری کاربر با حفظ شماره اصلی، اپراتور خود را تغییر داده و از امکانات و خدمات اپراتور مقصد استفاده می‌کند. اما نکته این است که از یک سال و نیم تا ۲ سال گذشته ما با اجرای شبکه نسل بالای تلفن همراه، توقع اجرای رومینگ ملی به صورت کامل را نیز داشتیم اما شاهدیم که این طرح به طور کامل اجرا نشده است و به نظر می‌رسد اگر طرح رومینگ ملی کامل اجرا می‌شد، در طرح ترابردپذیری با مشکلات کمتری مواجه می‌شدیم. از سوی دیگر با توجه به الزام اپراتورها در پوشش حداکثری شبکه، ممکن است در ماه‌ها یا سال‌های آینده شاهد اپراتورهایی باشیم که پوشش شبکه به طور تقریبی یکسانی دارند، اما نکته اینجاست که در آن شرایط دیگر خدمات رقابتی مانند بسته‌های اینترنتی و امثال آن می‌توانند کاربر را به سوی اپراتورها جذب کنند.»

فاتح با اشاره به اینکه به استناد نظرسنجی‌ها امکان دارد فقط حدود ۶۵ درصد مشترکان تمایل به استفاده از ترابردپذیری داشته باشند، گفت: «هر مشترک سالانه دو بار و با صرف هزینه ۵ هزار تومان می‌تواند اپراتور خود را تغییر دهد و در صورتی که پس از تغییر اپراتور با مشکلات فنی یا سطح پایین‌تری از خدمات مواجه شود به اپراتور اصلی خود بازگشته و دیگر از ترابردپذیری استفاده نخواهد کرد. بر همین اساس باید پس از رفع کامل مشکلات فنی این طرح را به مرحله اجرا رساند.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-06-16 13:44

افزودن دیدگاه جدید