کد مطلب: 

187606

جایزه ملی فناوری و نوآوری زمینه‌ساز تحقق هوشمندی سیاستی است

معاون سیاست‌گذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی وفناوری گفت: شناخت توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه بنگاه‌های اقتصادی کشور، ازمصادیق مهم هوشمندی سیاستی است و نبود این شناخت، از چالش‌های مهم نظام اجرایی کشور است که برگزاری جایزه ملی مدیریت فناورانه نوآوری، به رفع آن کمک می‌کند.
جایزه ملی فناوری و نوآوری زمینه‌ساز تحقق هوشمندی سیاستی است

به گزارش سیتنا، مهدی الیاسی، معاون سیاست‌گذاری و ارزیابی معاونت علمی و فناوری، هوشمندی سیاستی را از اساسی­ترین چالش­های توسعه کشور دانست و افزود: بخش مهمی از تصمیمات کلان کشور بر پایه ذهنیات و برداشت­های مدیران در سطوح مختلف اتخاذ می­شود که در برخی موارد، این برداشت­ها ناقص، و یا فاقد عمق کافی است.

معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری، با تاکید بر ضرورت درک توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه بنگاه‌های اقتصادی کشور، بیان کرد: اگر اقتصاد دانش­بنیان را میزان رسوخ دانش، فناوری و نوآوری در بنگاه­های کوچک، متوسط و بزرگ کشور تعریف کنیم، شناخت از میزان فعالیت­های فناورانه و نوآورانه بنگاه­ها، یکی از مصادیق هوشمندی سیاستی است که در شرایط فعلی نبود آن، در نظام اجرایی کشور به شدت احساس می­شود.

الیاسی، با اشاره به فراهم شدن زمینه درک توانمندی فناورانه و نوآورانه بنگاه‌های اقتصادی کشور با برگزاری جایزه مدیریت فناوری و نوآوری گفت: بر اساس ضرورت شناخت توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه بنگاه‌ها، اقدام ارزشمند انجمن مدیریت فناوری در برگزاری مستمر جایزه مدیریت فناوری و نوآوری که با حمایت ویژه معاونت علمی انجام می شود، علاوه بر تاثیر بر ارتقاء توانمندی­های فناورانه این بنگاه­ها، می­تواند به رفع بخشی از خلأهای اطلاعاتی و شناختی در این حوزه­ها کمک کند.

 معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری، با اشاره به فراهم شدن زمینه ترغیب و توجه بنگاه‌های اقتصادی کشور در اهمیت‌بخشی و توجه به ضرورت فعالیت فناورانه و نوآورانه گفت: برگزاری این جایزه با حمایت معاونت علمی و فناوری توسط انجمن مدیریت فناوری کشور، ضمن توجه‌بخشی بنگاه‌های اقتصادی به ضرورت فناوری و نوآوری، آنان را در مسیر رشد و توسعه فناورانه و نوآورانه یاری می‌کند و امسال در میان حامیان جایزه ورود ستاد توسعه فرهنگ، علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان را داشته ایم که به آن جنبه از فرهنگسازی و ترویج هم توجه ویژه شده است تا بتوانیم زیست بوم فناوری را در سطح عمومی تر جامعه هم پیگیری کنیم.

الیاسی در پایان ابراز امیدواری کرد انتشار وضعیت شاخص­های نوآوری در بنگاه­های کشور از طریق این جایزه تداوم داشته و با شکل­دهی بانک­های اطلاعاتی مناسب، امکان تحلیل­های سیاستی برای فعالان این حوزه فراهم شود.

چهارمین جایزه ملی فناوری و نوآوری، با حمایت معاونت علمی و توسط انجمن مدیریت فناوری ایران 10 خردادماه 1395 در تهران برگزار می شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-05-29 12:49

افزودن دیدگاه جدید