کد مطلب: 

187590

افزایش همکاری‌های ایران و لیتوانی در حوزه‌های ارتباطاتی و مخابراتی

دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان با لیناس لینکه ویچیوس، وزیر امور خارجه لیتوانی دیدار و گفت‌وگو کرد.
افزایش همکاری‌های ایران و لیتوانی در حوزه‌های ارتباطاتی و مخابراتی

به گزارش سیتنا، در این دیدار دکتر واعظی ضمن ابراز خرسندی از سفر وزیر امور خارجه لیتوانی، گفت: روابط ایران و لیتوانی همواره یک روابط خوب و مثبت بود و در این راستا ایران اولین کشورهایی بود که استقلال لیتوانی را به رسمیت شناخت

واعظی در ادامه با تاکید بر لزوم ترمیم روابط بین ایران و لیتوانی بعد از برجام گفت:  ایران علاقه مند است روابط خود را با اتحادیه اروپا و اعضای این اتحادیه از جمله لیتوانی گسترش دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با یادآوری جایگاه شانزدهم لیتوانی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دنیا، گفت: به خوبی واقفیم که لیتوانی در زمینه های مختلف ارتباطی و مخابراتی به خصوص در زمینه دولت الکترونیک، امنیت شبکه و نرم افزار به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته است.

واعظی ادامه داد: دولت ایران آماده است تا در زمینه هایی مانند مخابرات، IT، نرم افزار، دولت الکترونیک، پست، تجارت الکترونیک، دولت الکترونیک، فرکانس و شبکه با لیتوانی همکاری های متقابل داشته باشد.

وی با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی در توسعه و تحرک ICT گفت: می توانیم با تشکیل کمیته مشترک بین وزارت ارتباطات ایران و لیتوانی پیگیر اجرایی شدن همکاری مشترک بین دو کشور باشیم.

وزیر امور خارجه لیتوانی نیز در این دیدار با مهم خواندن عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات در مناسبات انسانی گفت: آماده ایم تا در کلیه زمینه هایی که اعلام شده است با ایران همکاری مشترک داشته باشیم.

لیناس لینکه ویچیوس افزود: علاوه بر بخش دولتی، بخش خصوصی لیتوانی نیز آمادگی و علاقه همکاری مشترک با ایران را در زمینه های مختلف ارتباطاتی و مخابراتی دارد.

وی آمادگی کشورش را برای ایجاد کارگروه تخصص جهت بررسی در زمینه های مشترک حوزه ICT دو کشور و تهیه چارچوب جامع همکاریهای فی مابین از جمله در زمینه تبادل داده ها، تحقیق و توسعه، و شرکتهای تولید و نشر نرم افزارهای با ارزش افزوده، و توسعه خدمات الکترونیکی اعلام کرد.

وزیر خارجه لیتوانی ادامه داد: گسترش شبکه های ارتباطی و برنامه های توسعه حوزه ICT در ایران قابل تقدیر است.

وی تمایل و آمادگی کشور خود را در همه زمینه های مدنظر وزارت ارتباطات ایران اعلام کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-05-28 23:25

افزودن دیدگاه جدید