کد مطلب: 

187573
دکتر عاملی، عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی:

به ازای ایجاد هر شغل در حوزه‌ی فاوا، 2.3 شغل دیگر ایجاد می‌شود

استاد گروه ارتباطات دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، گفت: تحول در روابط عمومی ها یک ضرورت گریز ناپذیر است، زیرا در سال 2025 حدود 91 درصد از کشورهای توسعه یافته و 69 درصد اقتصادهای نوظهور از اینترنت استفاده می کنند.
به ازای ایجاد هر شغل در حوزه‌ی فاوا، 2.3 شغل دیگر ایجاد می‌شود

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر سعید رضا عاملی در همایش سراسری مدیران روابط عمومی وزارت ارتباطات با بیان اهمیت روابط عمومی در اطلاع رسانی جامعه، اظهار کرد: متناسب با ظرفیت های فناوری، ساختار کاری روابط عمومی ها نیز باید به شکل مداوم در حال تغییر باشد.

وی با بیان اینکه 70 درصد امور اداری در کشورهای توسعه یافته به فضای مجازی منتقل شده است، اظهار کرد: در واقع با این کار زندگی اول در کنار زندگی دوم قرار گرفته است.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی، با اشاره به تحول رخ داده در فضای مجازی، بیان کرد: مفهوم فضای مجازی متناسب با تحول فناوری فضای مجازی توسعه پیدا می کند و از فضای مجازی می تواند با توجه به ظرفیت های موجود تمام دنیا را تبدیل به کاربران خود کند.

وی ضمن بیان اهمیت سواد اینترنتی، خاطرنشان کرد: مشاغل امروز به سمت مهارتی شدن حرکت می کند و مهارت های فناورانه فضای مجازی یک مهارت اصلی و پایه است.

عاملی با اشاره به اینکه محیط مجازی محیطی ادامه دار است، گفت: متناسب با ظرفیت های فناوری، ساختار کاری روابط عمومی ها نیز باید به شکل مداوم در حال تغییر باشد.

وی یادآور شد: تحول در روابط عمومی ها یک ضرورت گریز ناپذیر است زیرا در سال 2025 حدود 91 درصد از کشورهای توسعه یافته و 69 درصد اقتصادهای نوظهور از اینترنت استفاده می کنند.

استاد گروه ارتباطات و مطالعات آمریکای دانشگاه تهران، اظهار کرد: در حال حاضر حجم GDP دنیا 107 تریلیون دلار است که 14.7 تریلیون دلار مربوط به اینترنت می شود.

وی همچنین در ادامه عنوان کرد: با ظهور فناوری های نوین باید شاهد اشتغال های گوناگون در جامعه باشیم، برخلاف کسانی که تصور می کنند ICT شغل ایجاد نمی کند باید گفت به ازای هر ایجاد شغل در این حوزه 2.3 شغل دیگر ایجاد می شود.

عاملی در پایان تصریح کرد: روابط عمومی هوشمند به معنای کاهش خطای ارتباطی انسانی و نظامند کردن عملکردها و کارکردهای روابط با توجه به همه ذینفعان است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-05-28 15:03

افزودن دیدگاه جدید