کد مطلب: 

187350
رییس دانشکده‌ی علمی کاربردی پست و مخابرات، تاکید کرد:

برگزاری دوره‌های آموزشی دانشکده‌ی مخابرات با توجه به لبه‌های تکنولوژی/ آغاز همکاری‌های دانشگاه و صنعت با برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی IOT در دانشکده‌ی مخابرات

رییس دانشکده‌ی علمی کاربردی پست و مخابرات، گفت: ما به عنوان یکی از اعضای شورای راهبری IOT که در وزارت ICT تشکیل شده است این موضوع را دنبال می‌کنیم که در همین راستا کارگاه‌های آموزشی را در فواصل مختلف برگزار کرده‌ایم. یکی از مهمترین اقدامات ما راه‌اندازی دوره‌های مهارتی جدید است که بر اساس نیاز بخش ICT کشور تدوین شده است.
برگزاری دوره‌های آموزشی دانشکده‌ی مخابرات با توجه به لبه‌های تکنولوژی/ آغاز همکاری‌های دانشگاه و صنعت با برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی IOT در دانشکده‌ی مخابرات

پیرو برگزاری کارگاه آموزشی اینترنت اشیاء (IOT)، توسط پروفسور Joseph Sifakis استاد دانشگاه پلی‌تکنیک گرونوبل فرانسه، در محل سالن کنفرانس دانشکده پست و مخابرات، دکتر وحید یزدانیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، توضیح داد: پروفسور «جوزف سیفاکیس» دارای ملیتی یونانی فرانسوی، از شناخته شدگان بحث اینترنت اشیا در جهان هستند و ایشان در اتحادیه‌ی اروپا هم موفق به دریافت جایزه‌ای هم سطح جایزه‌ی نوبل در زمینه‌ی اینترنت اشیاء شده‌اند، که این جایزه هر سال تنها به تعداد محدودی از متخصصان برجسته اهدا می‌شود.

وی ادامه داد: ایشان برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (INOTEX 2016) به ایران دعوت شدند که این رویداد به همت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و البته پارک فناوری پردیس برگزار شده است، لذا ما فرصت را مغتنم دیدیم و از ایشان دعوت کردیم که در زمینه‌ی اینترنت اشیاء کارگاه آموزشی در دانشکده برگزار کنند و ایشان استقبال کردند و دوشنبه سوم خرداد ماه در دانشکده حضور یافتند و کارگاه برگزار شد.

یزدانیان افزود: در این کارگاه آموزشی اعضای شورای راهبری IOT وزارت ارتباطات، فعالان بخش خصوصی، نمایندگان اپراتورها و تنی چند از علاقه‌مندان و اساتید برجسته‌ی دانشگاه حضور داشتند.

رئیس دانشکده‌ی پست و مخابرات ادامه داد: با توجه به حضور نمایندگان صنایع در این کارگاه آموزشی، پروفسور سیفاکیس نمونه‌های موفق و تجارب علمی IOT را در سطح جهان و خصوصا در سطح اتحادیه‌ی اروپا ارائه دادند که امیدواریم حداکثر استفاده از این مطالب انجام شود.

وی گفت: این کارگاه آموزشی با حضور بیش از 30 نفر از علاقه‌مندان برگزار شد و البته در خلال این کارگاه آموزشی، همکاری‌های خوبی نیز استخراج می‌شود. در این کارگاه آموزشی، گواهی نامه‌ی پایان دوره نیز به شرکت کنندگان اعطا می‌شود که با توجه به اینکه دانشکده مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی دارد این گواهی نامه قابل استفاده در مجامع رسمی نیز می‌باشد.

یزدانیان در خصوص برنامه‌های دانشکده در خصوص اینترنت اشیاء نیز توضیح داد: ما از سال گذشته فعالیت‌هایی در این خصوص آغاز کرده‌ایم که مهمترین بخش فعالیت‌های ما راجع به IOT موضوعات آموزشی است. اینکه ما در دروس رسمی که در دانشکده ارائه می‌کنیم در هر کدام از درس‌ها به فراخور موضوع، بحث IOT را بگنجانیم که این موضوع از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است. همچنین در آزمایشگاه‌ها نیز مباحث IOT به صورت علمی ارائه می‌شود تا دانشجویان پس از گذراندن مباحث تئوری، با اصول عملی نیز آشنا شوند.

وی افزود: ما به عنوان یکی از اعضای شورای راهبری IOT که در وزارت ICT تشکیل شده است این موضوع را دنبال می‌کنیم که در همین راستا کارگاه‌های آموزشی را در فواصل مختلف برگزار کرده‌ایم. یکی از مهمترین اقدامات ما راه‌اندازی دوره‌های مهارتی جدید است که بر اساس نیاز بخش ICT کشور تدوین شده است.

یزدانیان در گفت‌وگو با سیتنا ادامه داد: ما در این دانشکده یک شورای راهبری داریم که در این شورای راهبری فعالان بخش خصوصی و دولتی حضور دارند. بنابراین نیازهای بخش ICT در حال استخراج است و بر این اعتقادیم که خیلی از دوره های رسمی که در کشور ارائه می‌شود باید مطابق با نیازهای روز حوزه بازنگری شوند. توجه ما در این بخش به لبه‌های تکنولوژی است که بحث برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه نسل پنجم ارتباطات سیار، اینترنت اشیاء، BIG DATA و رایانش ابری از جمله‌ی این موارد است.

وی ادامه داد: تابستان امسال نیز مجددا مثل تابستان گذشته برای برگزاری یک مدرسه تابستانه برنامه ریزی کردیم که امیدواریم همچون سال گذشته مورد استقبال قرار گیرد. در سال گذشته مدرسه تابستانی تمرکزش در زمینه‌ی طراحی مراکز داده بود و ما برای اولین بار در کشور دوره آموزشی طراحی مراکز داده را برگزار کردیم. امسال نیز برای مباحثی همچون موتورهای جستجو و اینترنت اشیاء برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی افزود: سومین فعالیتی که ما انجام می‌دهیم در خصوص بعضی از تخصص‌هایی است که اساتید ما در این دانشکده دارند. ما به دنبال تولید تجهیزات مخابراتی و ارتباطی هستیم که در شبکه‌ی ارتباطی کشور مورد استفاده قرار گیرند. من‌جلمه تخصص تجهیزات CWDM و DWDM از دست آوردهای این دانشکده است. در حال حاضر هم توجه ما بر روی ساخت یک سری از قطعات ماژول‌های نوری هست که امیدواریم انتقال فناوری اش در داخل کشور انجام شود و نمونه‌های آزمایشگاهی اش ساخته شود.

وی در پایان افزود: ما برای تحقق اقتصاد مقاوتی و برای برآورده کردن نیازهای کشور اقداماتی انجام داده‌ایم که با تحقق این موارد از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-05-24 14:42

افزودن دیدگاه جدید