کد مطلب: 

187328

موافقت نمایندگان مجلس با اجرای آزمایشی ۵ ساله‌ی لایحه‌ی اساسنامه‌ی سازمان پست

نمایندگان خانه ملت با مدت اجرای آزمایشی ۵ ساله‎‌ی لایحه‌ی اساسنامه‌ی سازمان پست جمهوری اسلامی ایران موافقت کردند.
موافقت نمایندگان مجلس با اجرای آزمایشی ۵ ساله‌ی لایحه‌ی اساسنامه‌ی سازمان پست

به گزارش سیتنا، نمایندگان در نشست علنی دوشنبه 3 خرداد مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن در خصوص لایحه‌ی اساسنامه‌ی سازمان پست جمهوری اسلامی ایران با 124 رأی موافق، 36 رأی مخالف و 15 رأی ممتنع از مجموع 217 نماینده حاضر در مجلس با مدت اجرای آزمایشی 5 ساله این اساسنامه موافقت کردند.

لایحه‌ی اساسنامه‌ی سازمان پست جمهوری اسلامی ایران مطابق اصل 85 قانون اساسی جهت بررسی به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارجاع شده بود که پس از چند جلسه رسیدگی نهایتا در جلسه روز دوشنبه 20 اردیبهشت ماه سال 95 با حضور اعضا و با اصلاحاتی در عنوان و متن به مدت اجرای آزمایشی 5 سال به تصویب رسید. دیروز نیز این اساسنامه در صحن علنی مجلس با رأی موافق نمایندگان تصویب شد.

قابل ذکر است که لایحه‌ی خصوصی سازی پست، در دولت دهم به مجلس شورای اسلامی ارائه شد که به دلیل زیان انباشته و نبود خریدار در سازمان بورس، سهام آن ارائه نشد و این طرح تا روی کار آمدن دولت یازدهم تعیین تکلیف نشده بود.

پس از استقرار دولت یازدهم، مسئولان ارشد این شرکت با بررسی‌ و مطالعه‌ی تطبیقی ادارات پست دیگر کشورها، به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مشتریان، بر دولتی ماندن پست تأکید ورزیدند که نهایتا لایحه‌ی اساسنامه‌ی سازمان پست دولتی به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید. 

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-05-24 09:38

افزودن دیدگاه جدید