کد مطلب: 

187267

پایگاه اطلاعات دریایی ایران راه اندازی شد

با راه اندازی پایگاه اطلاعات دریایی ایران (imarine) به همت ستاد دانش بنیان دریایی معاونت علمی و با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و انجمن مهندسی دریایی ایران، یکپارچه سازی اطلاعات دریا صورت گرفت.
پایگاه اطلاعات دریایی ایران راه اندازی شد

به گزارش سیتنا، بهنام رضایی دبیرکارگروه ترویج و آموزش ستاد دانش بنیان دریایی معاونت علمی ایجاد یک سایت جامع دریایی در کشور را لازم خواند و گفت:  پایگاه اطلاعات دریایی ایران ((imarine می تواند نقش صنعت دریا را پررنگ و فرهنگ دریایی ایرانیان را ارتقا دهد.

وی افزود: دغدغه ارتقاء نقش صنایع دریایی ایران در کشور و کشورهای منطقه و حتی سایر کشورهای دنیا از سالها پیش ایجاد شده است و وجود چنین سایتی می تواند جایگاه این صنعت مهم را بهبود بخشد.

رضایی با اشاره به موقعیت مناسب دریایی در ایران عنوان کرد: ایران با داشتن تقریبا 5800 کیلومتر ساحل در شمال و جنوب کشور و دسترسی به رودخانه ها و حوضچه های آبی، دارای ظرفیت های عظیمی در توسعه  صنایع دریایی دارا است. لذا گنجاندن تمامی این ظرفیت ها از منظر صنعتی، علمی، اقتصادی در یک پایگاه جامع دریایی برای استفاده عموم از اهداف ستاد دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راه اندازی این سایت بوده است.

دبیرکارگروه ترویج و آموزش ستاد دریایی معاونت علمی فناوری با اشاره به مهم­ترین اهداف راهبری این پایگاه اطلاع رسانی گفت: حرکت در سه حوزه  تعاملی، جامع و کاربردی است،  لذا با این سه هدف راهبری میتوان این پایگاه جامع را مناسب مدیران رده بالا و میانی، صاحبان صنعت و اقشار تحصیل کرده دانشگاهی و دانشجویان بر شمرد.

وی همچنین گفت: پایگاه اطلاع رسانی محصولات و تجهیزات دریایی، پایگاه اطلاع رسانی مشاغل و فناوری های دریایی، تالار گفتمان دریایی و پایگاه اطلاعات شرکت ها،حمایت ها و مناقصات حوزه دریا همچنین پایگاه داده های دریایی و بانک های اطلاعاتی از جمله مهمترین سایت های تشکیل شده در این پایگاه راه انداز یشده است که میتوان به آن اشاره کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-05-23 14:53

افزودن دیدگاه جدید