کد مطلب: 

187242

رکورد تازه جریمه مالی برای گوگل از سوی اتحادیه اروپا

احتمال می‌رود کمیسیون اروپا موفق شود تا پیش از شروع تعطیلات تابستان رسیدگی به پرونده چندساله اتهام شرکت گوگل به نقض حقوق رقبا را به نتیجه برساند. این جریمه مالی می‌تواند ضربه سنگینی بر پیکر غول موتورهای جستجو وارد سازد.
رکورد تازه جریمه مالی برای گوگل از سوی اتحادیه اروپا

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، یک جریمه چند میلیارد یورویی از سوی اتحادیه اروپا شرکت گوگل را تهدید می‌کند. به نوشته روزنامه بریتانیایی "تلگراف" به نقل از منابع مطلع در کمیسیون اروپا، میزان این جریمه مالی احتمالا حدود ۳ میلیارد یورو خواهد بود.

بروکسل قصد دارد رسیدگی به پرونده گوگل در رابطه با نقض حقوق رقبا و تسلط این شرکت بر بازار موتورهای جستجوگر وب را تا پیش از تعطیلات تابستان به نتیجه برساند. به این ترتیب انتظار می‌رود که حکم نهایی در طی چند هفته آینده اعلام شود.

ادامه محاسبات در بروکسل

محاسبات مربوط جریمه مالی قابل پرداخت در ارتباط با پرونده گوگل در بروکسل همچنان ادامه دارد. بر اساس قوانین اروپا، جریمه تعیین شده در ارتباط با نقض حقوق رقبا می‌تواند تا یک ‌دهم درآمد سالیانه موسسه خاطی را در بر گیرد.

بر همین اساس، مبلغی که گوگل مجبور به پرداخت آن خواهد شد می‌تواند تا سقف ۶ میلیارد دلار بالا رود. اما حتی پرداخت نیمی از این مقدار هم می‌تواند ضربه حساسی به این شرکت بزرگ وارد سازد.

شرکت مایکروسافت ۵ سال پیش در موردی مشابه و به خاطر تسلط این شرکت بر بازار مرورگران وب تنها چند صد میلیون یورو پرداخت کرد. کمیسیون همچنین در سال ۲۰۰۹ شرکت اینتل را ملزم به پرداخت جریمه‌ای بالغ بر بیش از یک میلیارد یورو کرد.

کمیسیون اتحادیه اروپا از شش سال پیش مشغول بررسی پرونده گوگل و مسئله تسلط آن بر بازار موتورهای جستجوگر در سطح اروپاست. در پی شکایت رقبای گوگل، کمیسیون اتحادیه اروپا در ماه نوامبر سال ۲۰۱۰ میلادی تحقیقات خود در این زمینه را آغاز کرد.

اما تازه در سال ۲۰۱۵ میلادی بود که اولین جلسه رسمی بررسی پرونده گوگل به اتهام سوءاستفاده از موقعیت این شرکت در بازار و نقض حقوق رقبا از سوی کمیسیون اتحادیه اروپا تشکیل شد.

مشکل جدید با مقامات نظارتی در آمریکا

فعال شدن پرونده گوگل در اروپا می‌تواند تهدید جدیدی را برای این شرکت در رابطه با مقامات ناظر بر بازار در آمریکا نیز به وجود آورد. به گزارش مجله آمریکایی "پولیتیکو"، کمیسیون فدرال تجارت (Federal Trade Commission) بار دیگر فعالیت‌های گوگل را زیر ذره‌بین برده است.

این تغییرات می‌تواند نشانه فعال‌شدن دوباره پرونده گوگل که سه سال پیش از سوی این سازمان بسته اعلام شده بود، باشد. در گفت و گوهای انجام‌شده میان کارشناسان کمیسیون فدرال تجارت و نمایندگان صنعت در آمریکا همچنین مسئله تسلط گوگل بر بازار تلفن‌های همراه با سیستم اندروید مطرح شده است.

گوگل در سال ۲۰۱۲ توانست با پذیرش چند اتهام در مقابل کمیسیون فدرال تجارت به بررسی پرونده این شرکت از سوی این سازمان خاتمه دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-05-22 19:06

افزودن دیدگاه جدید