کد مطلب: 

187241

فناوری‌های تازه گوگل در دوران "پسا تلفن هوشمند"

غول اینترنتی گوگل در کنفرانس سالانه خود از تازه‌ترین امکانات پیشرفته پرده برداشت. گوشی‌های مبتنی بر "واقعیت مجازی" و اپلیکیشن تازه‌ی پیام‌رسان برخی از امکانات تازه‌ی این شرکت خواهد بود.
فناوری‌های تازه گوگل در دوران "پسا تلفن هوشمند"

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، "گوگل" با برگزاری نشستی از برنامه ‌و چشم‌انداز جامع خود برای تغییرات فناوری خبر داد.

غول اینترنتی گوگل می‌گوید این برنامه‌ها برای دوران تازه‌ای است که این شرکت از آن با عنوان "دوران پسا تلفن هوشمند" یاد می‌کند. این شرکت قرار است چندین نرم‌افزار تازه و پیشرفته به مجموعه‌ی نرم‌افزارهای خود اضافه کند.

به گزارش "فاینشنال تایمز" گوگل در کنفرانس سالانه خود اعلام کرد که دستگاه اینترنتی تازه‌ای برای استفاده در منازل نیز در دست طراحی دارد که با صدای صاحب دستگاه کار خواهد کرد.

این شرکت که بزرگ‌‌ترین شرکت حوزه‌ی فناوری محسوب می‌شود، همچنین اعلام کرد که یک اپلیکیشن "پیام‌رسان" تازه را به زودی رونمایی خواهد کرد. کارشناسان فناوری می‌گویند گوگل قصد دارد با اپلیکیشن‌ پیام‌رسان تازه وارد رقابت جدی‌تر با فیس‌‌بوک شود.

گوگل همچنین در حال ساخت "هدست" تازه‌ای منطبق بر تجربه‌ی "واقعیت مجازی" است.

"واقعیت مجازی" نوعی از فناوری نوین است که به کاربر اجازه می‌دهد تا با یک محیط شبیه‌سازی کامپیوتری، تعامل داشته باشد و برخی از انواع این فناوری، تصاویر پارانومایی ۳۶۰ درجه‌ای نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

گوگل هم مثل بسیاری دیگر از شرکت‌های مهم و بزرگ اینترنتی، بیش از همیشه تمرکز خود را به روی بازار تلفن‌های هوشمند گذاشته است. هر روز بر شمار کاربرانی که بیش از هر وسیله‌ای از تلفن‌های همراه خود برای وب‌گردی و پیام‌رسانی استفاده می‌کنند، افزوده می‌شود و آینده‌ی فن‌آوری به تلفن‌های هوشمند تعلق دارد.

با این‌حال "فایننشال تایمز" گزارش داد که بسیاری از تجهیزات فوق مدرن گوگل که در کنفرانس معرفی شد، تا ماه‌ها و گاه شاید سال‌ها در اختیار کاربران محصولات گوگل قرار نخواهد گرفت و تولید انبوه و امکان استفاده همگانی از این فناوری‌ها به این زودی میسر نخواهد شد.

برایان بلو، کارشناس فناوری، به این روزنامه گفت که هدف از این کنفرانس‌های سالانه بیش از هرچیز "قدرت‌نمایی" و "به رخ کشیدن" پیشرفت‌های تازه شرکت‌ها به رقبا است. او گفت شرکت‌های بزرگ فناوری و اینترنتی با این به رخ کشیدن در واقع به رقبای خود "اعلام جنگ" می‌کنند و رقابت را جدی‌تر می‌کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-05-22 19:03

افزودن دیدگاه جدید