کد مطلب: 

187080
وزیر ارتباطات در برنامه‌ی "تیتر امشب":

مردم به جای شبکه‌های اجتماعی آمریکایی و اسرائیلی، شبکه‌ای با مالک روس را انتخاب کردند/ از نظر سیاسی تغییری به وجود آمده و مسوولان این شبکه حاضرند با ما تعامل کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار کرد: سرعت رشد فضای مجازی بسیار زیاد است و به همین علت کمتر به فرهنگ استفاده صحیح از این فضا پرداخته شده است که همه دستگاه های فرهنگی از جمله رسانه ملی و روزنامه ها باید در این باره فرهنگسازی کنند.
مردم به جای شبکه‌های اجتماعی آمریکایی و اسرائیلی، شبکه‌ای با مالک روس را انتخاب کردند/ از نظر سیاسی تغییری به وجود آمده و مسوولان این شبکه حاضرند با ما تعامل کنند

به گزارش سیتنا، دکتر محمود واعظی، به مناسبت روز جهانی ارتباطات با حضور در برنامه "تیتر امشب" با اشاره به اینکه فناوری ارتباطات به سرعت در حال پیشرفت است، افزود: اپراتورها باید همگام با آن پیش بروند تا عقب نمانند و بتوانند خدمات با کیفتی را به مردم و کاربران ارائه کنند.

دکتر واعظی همچنین در ارتباط با جشنواره فاوا که به مناسبت روز جهانی ارتباطات برگزار شد، بیان کرد: با توجه به اینکه امسال سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام عمل» است جشنواره را در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی برگزار کردیم لذا در این جشنواره به شرکت های دانش بنیان و نوآوری های فنی و تولید محتوا و کسب و کار بیشتر توجه شد.

وی همچنین در ارتباط با طرح ترابردپذیری با بیان اینکه این طرح موجب می شود رقابت سالمی میان اپراتورها در ارائه خدمات با کیفیت به وجود بیاید اضافه کرد: اکنون مراحل آزمایشی آن در حال انجام است و در آینده ای بسیار نزدیک و کمتر از دو هفته آینده عملی خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره شبکه ملی اطلاعات با اشاره به اینکه اواسط امسال فاز نخست شبکه ملی اطلاعات رونمایی می شود، گفت: حدود 85 درصد زیرساخت این شبکه که مربوط به وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات است آماده شده است و بقیه آن تا حدود چهار ماه دیگر انجام خواهد شد.

دکتر واعظی افزود: شبکه ملی اطلاعات به عوامل دیگری هم بستگی دارد از جمله اینکه همه آنچه که در داخل کشور به عنوان تولید محتواست باید در این شبکه قرار گیرد.

وی گفت: ابتدای این دولت پهنای باند داخلی کشور که از زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات است 624 گیگابیت بر ثانیه بود که اکنون آن را به 4 هزار گیگابیت بر ثانیه افزایش دادیم و در طرح های بعدی در حال گسترش است.

واعظی با بیان اینکه با دستگاه های امنیتی هم کار مشترکی را در این حوزه آغاز کردیم، تاکید کرد: امیدواریم اواسط امسال یا اوایل نیمه دوم فاز نخست شبکه ملی اطلاعات عملیاتی شود.

دکتر واعظی در ادامه با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی، گفت: همواره تشکر می کنیم که ایشان به موضوع فضای مجازی توجه هوشمندانه دارند و جلسات متعددی را شخصاً تشکیل دادند و هدایت کردند که در نتیجه آن شورای عالی فضای مجازی در حدود پنج سال پیش تشکیل شد و مرکز ملی فضای مجازی هم تشکیل شد و ایشان همواره و با دقت مسئولین را در این امر راهنمایی می کنند.

دکتر واعظی با اشاره به اینکه در بخش ایجابی هم باید فرهنگسازی کنیم، ادامه داد: سرعت رشد فضای مجازی بسیار زیاد است و به همین علت کمتر به فرهنگ استفاده صحیح از این فضا پرداخته شده است که همه دستگاه های فرهنگی از جمله رسانه ملی و روزنامه ها باید در این باره فرهنگسازی کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه فضای مجازی می تواند بسیار مفید باشد، افزود: طبق آمار بیش از 95 درصد مردم ما در پی استفاده درست از این فضا هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: همان طور که در فضای واقعی افراد متخلف وجود دارند در فضای مجازی هم ممکن است افراد متخلفی حضور داشته باشند.

دکتر واعظی گفت: مردم ما ابتدا به دو شبکه اجتماعی آمریکایی و اسرائیلی مراجعه کرده بودند که ما از نظر امنیتی با آن ها مشکل داشتیم و علاقه جدی ما این است که مردم ما از شبکه های داخل استفاده کنند.

وی ادامه داد: دانشگاهی ها و برخی شرکت های دانش بنیان در این زمینه تلاش هایی کردند و حتی یکی از آن ها تا دو و نیم میلیون مشترک گرفت اما نتوانست خدمت رسانی لازم را به مردم داشته باشد.

دکتر واعظی گفت:‌ اکنون اینکه بین شبکه های آمریکایی و اسرائیلی، مردم شبکه ای را انتخاب کردند که مالک آن روسی است از نظر سیاسی تغییری به وجود آمده است و مسئولان این شبکه حاضرند با ما تعامل کنند.

وی اضافه کرد: اگر شبکه های اجتماعی ایجاد شوند که سرورهای آن در داخل باشد و توسط بخش خصوصی ایران ایجاد شود هم سرعت و هم امینت آن بیشتر خواهد بود.

واعظی در پایان گفت: وزارت ارتباطات و قناوری اطلاعات به هیچ وجه اجازه دخالت در حریم خصوصی افراد را ندارد بنابراین مسدود کردن سایت ها و صفحات مجازی بر اساس دستور قانون و قوه قضائیه انجام می شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-05-17 11:30

افزودن دیدگاه جدید