کد مطلب: 

186817

نگرانی اینستاگرامی دی‌کاپریو از وضعیت دریاچه ارومیه

لئوناردو دی‌کاپریو، بازیگر نامدار سینمای جهان در صفحه اینستاگرام خود تصویری از دریاچه ارومیه منتشر کرد و متنی در مورد وضعیت کنونی آن نوشت. دی‌کاپریو سفیر صلح سازمان ملل است و در جهت حفظ محیط زیست فعالیت می‌کند.
نگرانی اینستاگرامی دی‌کاپریو از وضعیت دریاچه ارومیه

به گزارش سیتنا، آخرین پست اینستاگرامی لئوناردو دی‌کاپریو به دریاچه ارومیه اختصاص دارد. این ستاره سرشناس دنیای سینما در کنار عکس پست‌شده نوشته است: «اسکله‌ای مخروبه در دریاچه ارومیه در شمال غرب ایران. این دریاچه که وسیعترین دریاچه نمکی خاورمیانه بوده، به دلیل تغییرات اقلیمی، سدسازی و کاهش بارندگی تنها ۵ درصد آبی را دارد که دو دهه پیش داشته است.»

دی‌کاپریو از جمله هشتگ "ایران"، "تغییرات جوی" و "آنجا شگفت‌انگیز است" را برای پست خود انتخاب کرده و مخاطبانش را برای اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی هواشناسی ارجاع داده است.

لئوناردو دی‌کاپریو سفیر صلح سازمان ملل است و برای حفظ محیط زیست تلاش می‌کند. بهار سال گذشته (۲۰۱۵) که نمایندگان کشورهای جهان برای امضای تفاهم‌نامه‌ای با هدف جلوگیری از تغییرات اقلیمی در مقر سازمان ملل گرد هم آمده بودند، دی کاپریو برای حاضران در جلسه سخنرانی کرد. او در مورد تخریب سیاره زمین هشدار داد و بر لزوم حفظ محیط زیست تأکید کرد.

دی‌کاپریو همچنین یک بار در هنگام صحبت از فیلم "بازگشته" (The Revenant) تصریح کرده بود که عوامل فیلم به دنبال پیدا کردن لوکیشن‌های طبیعی بکر مجبور شده بودند مسافت‌های بسیار طولانی تا دورافتاده‌ترین نقاط زمین را طی کنند. تصاویر خیره‌کننده طبیعت از ویژگی‌های برجسته این فیلم بود. دی‌کاپریو به خاطر نقش‌آفرینی در این فیلم (محصول ۲۰۱۵) سرانجام جایزه اسکار گرفت.

موضوع خشک‌شدن دریاچه ارومیه در سال‌های اخیر نگرانی‌های زیست‌محیطی فراوانی را برانگیخته است. خشک‌شدن این دریاچه تأثیر شگرفی بر اکوسیستم منطقه خواهد داشت. کارشناسان محیط زیست هشدار می‌دهند که نمک موجود در آب دریاچه در صورت خشک‌شدن دریاچه در محیط اطراف منتشر خواهد شد و زمین‌های اطراف را به طور وسیعی غیر قابل سکونت و کشاورزی خواهد کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-05-09 02:17

افزودن دیدگاه جدید