کد مطلب: 

186673
در حاشیه‌ی «فروم جامعه‌ی اطلاعاتی 2016 ژنو» صورت گرفت:

دیدار وزیر ارتباطات کشورمان با دبیرکل اتحادیه‌ی بین‌المللی ارتباطات راه دور (ITU)

دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در حاشیه‌ی «فروم جامعه‌ی اطلاعاتی 2016 ژنو» با هولین ژائو، دبیرکل اتحادیه بین‌المللی ارتباطات راه دور (ITU) دیدار و گفت‌وگو کرد.
دیدار وزیر ارتباطات کشورمان با دبیرکل اتحادیه‌ی بین‌المللی ارتباطات راه دور (ITU)

به گزارش خبرنگار سیتنا از ژنو، دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان که در اجلاس جامعه‌ی اطلاعاتی 2016 ژنو» شرکت کرده با هولین ژائو، دبیرکل اتحادیه بین‌المللی ارتباطات راه دور (ITU) دیدار و در خصوص افزایش همکاری‌های وزارت ICT کشورمان با ITU گفت‌وگو کرد.

دکتر واعظی با اشاره به اینکه ایران جزء نخستین کشورها در پیوستن به اتحادیه‌ی بین المللی ارتباطات بوده، به حضور موثر و کارآمد کارشناسان ایران در ITU اشاره و بر تبادل تجربیات کارشناسی تاکید کرد.

وی با توجه به نقش مهم ICT در ایجاد اشتغال و تاثیر بسزا در اقتصاد کشورها، توسعه‌ی شرکت‌های خصوصی حوزه‌ی ICT (SMEها) را مهم توصیف کرد.

دبیرکل اتحادیه بین‌المللی ارتباطات راه دور نیز ضمن قدردانی از نقش موثر ایران در اتحادیه و حضور کارآمد در اجلاس‌های فنی - تخصصی این اتحادیه، نقش جمهوری اسلامی ایران در اجلاس ژنو را مهم برشمرد و بر ارائه‌ی خدمات فنی اتحادیه به کارشناسان ایران استقبال کرد.

گفتنی است؛ تاسیس مرکز نخبگی در ایران از موارد مطروحه در این جلسه بود و بنا شد در این خصوص بررسی‌های کارشناسی صورت گیرد.

با توجه به برگزاری اجلاس تلکام 2016 در بانکوک، دبیرکل ITU از شرکت‌های نوآور و فعال ایران در حوزه‌ی ICT برای حضور در این رویداد دعوت به عمل آورد.

در این دیدار مهندس جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و سفیر و  دکتر محسن نذیری اصل، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل هم حضور داشتند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-05-04 14:58

افزودن دیدگاه جدید