کد مطلب: 

186652
دکتر واعظی در فروم جامعه‌ی اطلاعاتی 2016 ژنو:

توسعه‌ی ICT از اولویت‌های شخص ریاست جمهوری ایران است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان که در راس هیاتی بلند پایه در حوزه‌ی ICT در «فروم جامعه‌ی اطلاعاتی 2016 ژنو» حضور یافته است، در جمع وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای حاضر در اجلاس سخنرانی کرد.
توسعه‌ی ICT از اولویت‌های شخص ریاست جمهوری ایران است

به گزارش خبرنگار سیتنا در ژنو، دکتر "محمود واعظی" وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران طی سخنانی با برشمردن برخی شاخص های مهم و اثرگذار بر جریان توسعه و از جمله نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات بر آن، گفت: توسعه اقتصادی و اجتماعی باید در جهت تقویت صلح و عدالت و کاهش جرم و جنایت در جوامع انسانی شود

وی با اشاره به جایگاه و نقش برخی کشورهای جهان در ایجاد یا از بین بردن صلح و ثبات و جرم و جنایت، گفت: در این راستا همه کشورها اعم از کشورهای توسعه یافته یا در حال توسعه مسوولیت سنگین و نقش جدی دارند.

واعظی ضمن تاکید بر نقش دولت ها در راهبری اینترنت، گفت: بهره برداری از ارتباطات و فناوری اطلاعات باید زمینه ساز تحقق یک جامعه و اقتصاد دانش بنیان، رشد فرهنگی، ارتقای علمی و کاهش شکاف اجتماعی جوامع و شکوفایی اقتصادی آنها گردد.

وی در ادامه با پیشران خواندن ICT برای توسعه جوامع مختلف و از جمله ایران گفت: دیدگاه جمهوری اسلامی ایران نسبت به موضوع ICT همان نقش محوری و زیربنایی این فناوری در جریان توسعه بوده و در حال حاضر برنامه های توسعه ای و زیرساختی این فناوری را در جهت رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال برای جوانان کشور هدایت کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام این موضوع که توسعه ICT از جمله اولویت‌ها و سیاست‌های اصلی دولت تدبیر و امید و شخص ریاست جمهوری اسلامی ایران است، گفت: بر همین اساس توانستیم در این دولت ضمن توجه به بومی سازی فرایندها و فعالیتهای به روز جهان در حوزه ICT و تلاش برای انتقال دانش آن به کشور، به سراسری کردن نسل سوم و چهارم تلفن همراه، افزایش کاربران اینترنتی و دامنه نفوذ آن، سرمایه گذاری در حوزه ارتباطات روستایی و رساندن اینترنت پرسرعت به بسیاری از روستاهای کشور، تکمیل و ارایه خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک، آموزشهای الکترونیکی، سلامت الکترونیک و حمایت از ایده ها در جهت تولید محتوای بومی بپردازیم.

واعظی در پایان روند توسعه این حوزه را در برنامه های بعدی کشور نیز مهم و اساسی و دارای اولویت خوانده و به ارایه مستنداتی در حوزه عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخت.

گفتنی است؛ فروم جامعه‌ی اطلاعاتی 2016 ژنو که از 13 اردیبهشت ماه آغاز شده است تا 17 ادیبهشت ماه ادامه می‌یابد و سایر مقامات رسمی اجرایی و دانشگاهی ایران نیز به ارائه‌ی مطالب خواهند پرداخت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-05-03 23:08

افزودن دیدگاه جدید