کد مطلب: 

186619
اولین روز نشست ژنو با تمرکز بر اشغالزایی جوانان در حوزه‌ی ICT؛

نشست 2016 جامعه‌ی اطلاعاتی در شهر ژنو آغاز بکار کرد

بزرگترین گردهمایی جهانی سالیانه‌ی سیاست‌گذاران حوزه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات، امسال نیز در قالب نشست 2016 جامعه‌ی اطلاعاتی در شهر ژنو سوئیس از امروز دوم ماه می (13 اردیبهشت ماه) آغاز بکار کرد.
نشست 2016 جامعه‌ی اطلاعاتی در شهر ژنو آغاز بکار کرد

به گزارش خبرنگار سیتنا، «فروم جامعه‌ی اطلاعاتی 2016» از امروز دوم ماه می سال جاری آغاز بکار کرد و تا ششم ماه می ادامه می‌یابد تا در آن سیاست رسمی کشورها در قبال جامعه اطلاعاتی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

در اولین روز نشست ژنو، بیش از 30 کارگاه آموزشی و نشست اطلاعاتی در دو نوبت صبح و عصر توسط کشورهای روسیه، آلمان، سوئیس، استونی، لهستان، هند و همچنین یونیسف و اتحادیه جهانی ارتباطات و سازمان‌های مطرح در حوزه‌ی ICT با محوریت "راهکارهای اینترنت خلاقانه برای توسعه‌ی جامعه و اقتصاد"، "فرصت‌های عصر دیجیتال برای تحقق دموکراسی"، "راهکارهای دستیابی واقعی به ICT"، "همگرایی بخش مهندسی و ICT"، "دنیای آنلاین کودکان"، "قوانین اینترنت جهانی" و سایر مباحث مرتبط برگزار شد.

یکی از مباحث اصلی روز نخست نشست که به بحث آزاد گذاشته شد، موضوع "استراتژی اشتغالزایی جوانان در کشورهای در حال توسعه با محوریت ICT" بود که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت و به موضوعی چالشی تبدیل شد.

مدیران ارشد حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات دستگاه‌های اجرایی کشورمان نیز با شرکت در نشست‌های ژنو، با دیدگاه سایر کشورهای حاضر در حوزه‌ی جامعه‌ی اطلاعاتی آشنا شده و با آنان به تبادل نظر می‌پردازند.

همچنین بر اساس برنامه‌ی انتشار یافته از نشست‌های این اجلاس، طی روزهای آتی مدیران ارشد حوزه‌ی ICT کشورمان با حضور در «فروم جامعه‌ی اطلاعاتی 2016 ژنو» علاوه بر نقش آفرینی در سیاست گذاری جامعه‌ی اطلاعاتی جهانی، به ارائه‌ی گزارش پیشرفت‌های اخیر ایران در حوزه‌ی جامعه اطلاعاتی خواهند پرداخت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-05-02 19:00

افزودن دیدگاه جدید