کد مطلب: 

186561

انهدام سایت منتشر کننده‌ی تصاویر مستهجن در همدان

فردی که با ایجاد سایتی اقدام به انتشار تصاویر مستهجن می کرد توسط پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان شناسایی و دستگیر شد.
انهدام سایت منتشر کننده‌ی تصاویر مستهجن در همدان

به گزارش سیتنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا،رسرهنگ "اکبر امینی" با اعلام این خبر افزود: در پی رصدهای شبانه روزی فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا به وب سایتی که محتویات مستهجن را بارگذاری و دائماً آن را به روز رسانی می کرد برخورد کردند که شناسایی مدیر آن در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا همدان در ادامه گفت: در تحقیقات مشخص شد مدیر وب سایت مذکور با انجام اقداماتی حرفه ای قصد پاک کردن رد پای خود را داشته و شناسایی را بسیار دشوار کرده بود.

این مقام انتظامی تصریح کرد:کارشناسان ما با استفاده از اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم  که دانش آموز دبیرستانی بود را شناسایی و ضمن جمع آوری تمامی دستگاه های دیجیتال موجود در محل زندگیش، وی را دستگیر کردند.

وی افزود:متهم که به شگردهای حرفه ای خود ایمان داشت ابتدا منکر هرگونه ارتباط خود با پرونده شد ولی در رویارویی با ادله و مستندات انکار ناپذیر رایانه ای چاره ای جز اعتراف برای خود ندید و اظهار داشت بدون اطلاع والدین اقدام به ایجاد وبلاگ و بارگذاری عکس های مستهجن نموده است که با تکمیل تحقیقات، متهم به همراه پرونده به مرجع قضایی اعزام و برای وی قرار کفالت صادر شد.

رئیس پلیس فتا همدان در پایان از شهروندان خواست اگر در وب گردی های خود با وب سایت یا وبلاگ هایی با محتویات مستهجن و مبتذل برخورد کردند سریعا مراتب را به بخش فوریت های سایبری و گزارش مردمی سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir یا به شماره تلفن 0812182674 گزارش دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-04-30 23:35

افزودن دیدگاه جدید