کد مطلب: 

186542

گسترش سایت‌های غیراخلاقی عامل ثبت هر 6 دقیقه یک طلاق

یک گزارش دولتی حاکی از آن است که در مصر، در هر 6 دقیقه یک مورد طلاق ثبت می شود و این کشور رتبه اول طلاق در جهان را دارد.
گسترش سایت‌های غیراخلاقی عامل ثبت هر 6 دقیقه یک طلاق

به گزارش سیتنا به نقل از شبکه العالم، آمارهای سازمان ملل و مرکز اطلاعات حمایت و تصمیم گیری فقط به مشکلات خانوادگی محدود نمی شود، بلکه سیاست نیز نقش مهمی دراین زمینه دارد.

سایت مصری "الیوم السابع" تأکید کرد، بر اساس این آمارها، میزان طلاق درمصر طی 50 سال اخیر از 7 درصد به 40 درصد افزایش یافته است و مجموع تعداد مطلقه ها به 3 میلیون نفررسیده است و بدین شکل، مصر رتبه اول طلاق را درجهان کسب کرده است.

سازمان ملل در گزارش خود علل رواج پدیده طلاق درجامعه مصر را شرایط اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی از جمله اعتیاد به مواد مخدر، گسترش سایت‌های غیراخلاقی در اینترنت دانسته و اعلام کرده است که این موارد، موجب افزایش موارد طلاق شده است.

در همین ارتباط ، دادگاه های خانواده اعلام کردند که در روز 240 مورد طلاق ثبت می شود که به طور میانگین در هر 6 دقیقه، یک مورد طلاق رخ می دهد.

مجموع موارد طلاق و جدایی در سال 2015 به 250 هزار مورد رسید که درمقایسه با سال گذشته (2014) 89 مورد افزایش داشته است و میزان مراجعه به دادگاه های خانواده در سال 2014، یک میلیون مورد بوده است.

زنان و مردان در داخل دادگاه های خانواده، خیانت به همسر، اختلافات جنسی، کم سن و سال بودن همسران، اختلافات دینی و سیاسی و نازایی را از جمله عوامل اصلی جدایی و طلاق برشمرده اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-04-30 15:33

افزودن دیدگاه جدید