کد مطلب: 

186500

راز رمزگشایی آی‌فون رضوان فاروق افشا می‌شود؟

پلیس فدرال آمریکا پس از نفوذ به آی‌فون رضوان فاروق بدون کمک اپل، می‌گوید به روش بازگشایی قفل آی‌فون دست نیافته و کمپانی خارجی که به کمکشان آمده روش هک را در اختیار آنها قرار نداده تا بتوانند آن را با اپل در میان بگذارند.
راز رمزگشایی آی‌فون رضوان فاروق افشا می‌شود؟

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، جدال میان پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) و کمپانی اپل بر سر شکستن قفل آی‌فون رضوان فاروق، تروریست سن‌برناردینو، همچنان در جریان است و اگرچه پرونده حقوقی عملا بسته شده، کشمکش‌ها ادامه دارد.

در ابتدا اپل به رهبری تیم کوک، از کمک به اف‌بی‌آی برای شکاندن قفل آی‌فون این تروریست خودداری کرد و گفت به کاری که حاصل سال‌ها تحقیق و توسعه در زمینه امنیت را به باد می‌دهد، تن نخواهد داد.

اف‌بی‌آی اما توانست با کمک یک کمپانی دیگر و بی‌نیاز به کمک‌های اپل، با صرف هزینه‌ای ۳/ ۱ میلیون دلاری به آی‌فون رضوان فاروق نفوذ کند و حالا مدعی است که نمی‌تواند راز رمزگشایی از آی‌فون این تروریست را با اپل در میان بگذارد. چرا؟ چون حتی اف‌بی‌آی هم نمی‌داند که چگونه زمینه نفوذ به این آی‌فون فراهم شده است.

ابزاری که برای نفوذ به این آی‌فون استفاده شده، ابزاری اسرارآمیز است که توسط یک کمپانی ثالث خارجی در اختیار پلیس فدرال آمریکا قرار گرفته و این یعنی با صرف ۳/ ۱میلیون دلار فقط قفل یک آی‌فون باز شده و روش باز کردن قفل‌ها به اف‌بی‌آی فروخته نشده است. اف‌بی‌آی می‌خواهد با همین استدلال قانون «شفافیت درباره آسیب‌پذیری‌ها» را زیر پا بگذارد.

بر اساس این قانون، هرگاه دولت یا نهادی دولتی به یک روش قدرتمند برای نفوذ دست پیدا می‌کند یا آسیب‌پذیری ویژه‌ای را کشف می‌کند، مقام‌های ارشد دولتی باید آن را در اختیار کمپانی‌های تکنولوژیک بگذارند تا آنها راه نفوذ هکرهای دیگر در آینده را مسدود کنند.

امی هس، معاون اجرایی رئیس اف‌بی‌آی در حوزه علم و تکنولوژی، بیانیه‌ای خطاب به سی‌ان‌ان نوشته و در آن توضیح داده که اف‌بی‌آی تکنولوژی رمزگشایی را در اختیار ندارد و جزئیات فنی این عملیات نفوذ را نخریده است.

اف‌بی‌آی با همین استدلال که جزئیات فنی را در اختیار ندارد، قصد دارد فرایند شفاف‌سازی قانونی را دور بزند و شاید از اپل به خاطر عدم همکاری انتقام بگیرد. راس شولمن، از متخصصان «قانون شفافیت» کاخ سفید از این تصمیم اف‌بی‌آی انتقاد کرده است.

به گفته او: «اگر اف‌بی‌آی معتقد است که در این مورد می‌توان قانون شفافیت درباره کشف آسیب‌پذیری‌ها را زیر پا گذاشت چون آسیب‌پذیری را از یک کمپانی ثالث خریده است، این حفره‌ای ایجاد خواهد کرد که یک تریلی هم می‌تواند از آن رد شود.»

با این همه، پلیس فدرال آمریکا آشکارا قصد دارد در برابر درخواست‌ها برای شفاف‌سازی مقاومت کند. مقام‌های پلیس می‌گویند این آسیب‌پذیری فقط در صورتی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد که آی‌فون در مالکیت پلیس باشد.

متخصصان امنیت و رمزگذاری همواره تاکید کرده‌اند که هرگونه آسیب‌پذیری در دنیای تکنولوژی می‌تواند در آینده دور یا نزدیک توسط هکرها و جاسوسان خارجی مورد استفاده قرار گیرد و به همین خاطر باید درباره آنها شفاف بود تا راه نفوذهای گسترده احتمالی در آینده مسدود شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-04-29 04:04

افزودن دیدگاه جدید