کد مطلب: 

186498

کامپیوترهای نیروگاه اتمی در آلمان به ویروس آلوده شدند

سیستم‌های کامپیوتری نیروگاه اتمی گوندرمینگن در آلمان به ویروس آلوده شده‌اند و روی ۱۸ حافظه فلش مورد استفاده در این نیروگاه هم ویروس‌ پیدا شده است.
کامپیوترهای نیروگاه اتمی در آلمان به ویروس آلوده شدند

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، شرکت انرژی آر دبلیو ای اعلام کرده است که آلودگی کامپیوترهایش خطری ندارد چرا که سیستم‌ها به اینترنت وصل نبوده‌اند و به همین دلیل امکان فعال شدن ویروس وجود نداشته است.

دو بدافزاری که سیستم‌های نیروگاه گوندرمینگن را هدف گرفته‌اند برای سرقت اطلاعات طراحی شده‌اند. هیچ یک از سیستم‌هایی که آلوده‌ شدند مستقیما نقشی در کنترل راکتورهای نیروگاه نداشته‌اند.

دفتر فدرال امنیت سایبری آلمان درباره این موضوع تحقیق می‌کند و شرکت آر دبلیو ای هم می‌گوید که اقداماتی برای افزایش امنیت سایبری خود انجام می‌دهد.

بنا به اعلام این شرکت بیش از هزار دستگاه کامپیوتر نیروگاه گوندرمینگن بازبینی شده و از ویروس پاک می‌شوند.

یک پژوهشگر امنیت سایبری در این باره به رویترز گفته است که آلودگی کامپیوترهای تاسیسات زیربنایی چون نیروگاه‌ها بسیار از چیزی که تصور می‌شود فراگیرتر است، اما معمولا مادامی که بدافزارها مشخصا برای آسیب زدن به یک نیروگاه طراحی نشده باشند آلوده شدن کامپیوترها خطر خاصی ندارد.

دولت آلمان با نگرانی از مسائل ایمنی نیروگاه‌های اتمی از حدود پنج سال پیش تصمیم گرفت که ظرف سال‌های آینده همه نیروگاه‌های اتمی این کشور را تعطیل کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-04-29 03:58

افزودن دیدگاه جدید