کد مطلب: 

186484

نشست تخصصی پنجره واحد خدمات دولت برگزار شد

نشست تخصصی پنجره واحد خدمات دولت با حضور مهندس جهانگرد و مسوولان فناوری اطلاعات دستگاه های دولتی برگزار شد.
نشست تخصصی پنجره واحد خدمات دولت برگزار شد

به گزارش سیتنا، در این نشست، موضوعات مرتبط در یک ارتباط چند سویه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نمایندگان دستگاه ها، سوالات و پیشنهاد های خود را مطرح کردند.

همچنین، علی بوشهری و میثم حسینی لر، مدیران ذی ربط در سازمان فناوری اطلاعات ایران، با ارایه تعریف مشخصی از  GSB به عنوان مرکز ملی تبادل اطلاعات، که گذرگاه مشترکی‌ست برای یک‌پارچه‌سازی و تعامل خدمات دولت الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی و بنگاه های اطلاعاتی پایه را ارایه و مزایا و فرایند های آن و همچنین پرتال جامع خدمات الکترونیکی را تشریح کردند.

بر اساس این گزارش، مهندس نصراله جهانگرد، معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در این نشست، با بیان این مطلب که کارهای منسجمی در دولت یازدهم در حوزه دولت الکترونیکی اجرایی شده گفت: هم اکنون از مرحله مقدماتی عبور کردیم و می بایست خدمات در یک پرتال با پشتوانه حقوقی، فنی و اجرایی ، عرضه شود.

وی افزود: این پرتال می تواند تاثیر زیادی در کاهش هزینه های جمع آوری، نگهداری و بهنگام سازی داده ها ، داشته باشد.

نصراله جهانگرد با اشاره به تشکیل خوشه های 14 گانه در حوزه های مختلف نظیر، صنعت، اقتصاد، علوم و غیره تصریح کرد: همچنین، تا کنون، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، شناسنامه خدمات را استخراج کرده و پالایش های مقدماتی نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: پرتال جامع خدمات می تواند به عنوان یک داشبورد ارزیابی خدمات، امکان رصد میزان موفقیت خدمات، صحیح بودم فرآیند ها و غیره را نیز فراهم کند.

این گزارش حاکی است، رضا باقری اصل، معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات نیز با بیان این مطلب که اجرای دولت الکترونیکی به عنوان  یکی از اصلی ترین محور های پیاده سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی مشمول فعالیت بیشتر شده است گفت: تسهیل در استفاده خدمات دولتی به عنوان یک نیاز مبرم در پیاده سازی  خدمات الکترونیکی در محسوب می شود.

وی افزود:  در طی سال های گذشته تلاش هایی در راستای ارائه خدمات دولتی از سوی دولت صورت گرفته اما به دلیل تعدد این خدمات و سازمان های متعدد نیاز به یک پرتال  که به صورت یکپارچه و منسجم  خدمات دولتی را به مردم ارائه دهد به شدت احساس می شد که در همین راستا پنجره واحد خدمات دولت طراحی شد.

وی با بیان این که پنجره واحد خدمات دولت iran.gov.ir با درایت مسوولان ذی ربط و برنامه ریزی های منسجم اجرایی شده است گفت: در طراحی این پرتال  همچنین مطالعات تطبیقی با  پرتال های کشورهای توسعه یافته انجام گرفته و تلاش شد با بررسی پرتال های موفق از تجربیات خدمات الکترونیکی سایر کشور ها نیز بهره  لازم برده شود.

وی همچنین از همکاری دستگاهها و سازمان های مختلف  که به عنوان خوشه های این پرتال در اجرایی کردن پنجره واحد خدمات دولت قدردانی کرده و گفت: اگر دستگاههای نیاز به یاری بیشتری برای همکاری با پنجره واحد خدمات دولت داشته باشند در کمیسیون دولت الکترونیک مطرح شده و توسط این کمیسیون و شورای اجرایی فناوری اطلاعات  حمایت می شوند.

باقری اصل در بخش دیگری از اظهاراتش بر تاکید دولت تدبیر و امید به اشتغال زایی در بستر فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: رییس جمهور در ابتدای سال جاری به حضور در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات  بر لزوم  پیاده سازی کامل شبکه ملی اطلاعات، دولت الکترونیکی و توسعه اشتغال  تاکید داشته اند.

وی گفت: مسیر اصلی ما  در سازمان فناوری اطلاعات  ایجاد شرایطی به منظور توانمندسازی و تسهیل‌گری  در کسب وکارهای فعال در این حوزه بوده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-04-27 18:23

افزودن دیدگاه جدید