کد مطلب: 

186408

تهدید و اخاذی به وسیله رمز اپل آیدی (Apple ID)

جانشین رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی یک نفر عامل دسترسی غیر مجاز به اطلاعات شخصی افراد در فضای مجازی خبر داد.
تهدید و اخاذی به وسیله رمز اپل آیدی (Apple ID)

به گزارش سیتنا، سرگرد "واعظی مقدم" گفت: در پی  مراجعه و اعلام شکایت خانمی مبنی بر اینکه یک دستگاه گوشی آیفون از شخصی معلوم بصورت اقساطی خریداری نموده  و بعد از مدتی متوجه شده به وسیله رمز های اپل آیدی و ایمیل که در اختیار فروشنده بوده و وی از آن اطلاعی نداشته است تمام اطلاعات گوشیش را برداشته و به وسیله آن اقدام به تهدیدو انتشار آن می نماید، ماموران پلیس فتا موضوع را بصورت ویژه در دستور کار قرار دادند.
 
وی افزود: طی  اقدامات فنی و استعلامات بعمل آمده  و بررسی های صورت پذیرفته از سوی این پلیس در گوشی شاکیه اپل آیدی به نام متهم  مشاهده شد که در ادامه جهت ورود به اپل آیدی ذکر شده اقدام که پیامی مبنی بر ناصحیح بودن پسورد مشاهده شد.
 
سرگرد واعظی مقدم اظهار داشت: باهماهنگی مقام قضایی دستور احضار متهم جهت تحقیق وبررسی صادر که پس از تکمیل پرونده،  متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
 
جانشین رئیس پلیس فتا استان در پایان به شهروندان توصیه نمود: تلفن همراه را از مراکز مجاز خریداری نمایند، از ذخیره اطلاعات شخصی خود بر روی گوشی همراه که با آنها مستقیما به اینترنت متصل هستند خودداری کنند و تا حد ممکن در هنگام تعمیر یا نصب هر گونه برنامه توسط مراکز تعمیر در کنار تلفن همراه خود حضور داشته باشند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-04-24 01:30

افزودن دیدگاه جدید