کد مطلب: 

186311

پیام دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات به مناسبت روز جهانی جامعه اطلاعاتی

هولین ژائو دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات، به مناسبت روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی، هفدهم ماه مه 2016 (برابر با 27 اردیبهشت 95)، در پیامی ویژه، شعار انتخابی امسال را ”کارآفرینی های فناوری اطلاعات و ارتباطات در خدمت تحول اجتماعی" عنوان کرد.
پیام دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات به مناسبت روز جهانی جامعه اطلاعاتی

به گزارش سیتنا، در متن پیام وی که به مناسبت روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی، آمده است :

سال 2015 میلادی، یکصدوپنجاهمین سالگشت تأسیس اتحادیه جهانی مخابرات را جشن گرفتیم؛ و بار دگربرشهرت جهانی این نهاد درنقش یکی از انعطاف پذیرترین و شایسته ترین سازمان های اختصاص یافته برای متصل کردن جهانیان به نوآورانه ترین وسایل ارتباطی، صحه گذاشتیم.

همگام با بزرگداشت روزجهانی مخابرات وجامعه اطلاعاتی سال 2016، به منظور بزرگداشت تأسیس اتحادیه جهانی مخابرات در روزهفدهم ماه مه سال 1865میلادی، ما پیوسته به پیشرفت های آینده ارتباطات چشم می دوزیم؛ و برای امسال، این شعار را محور توجه خود قرار می دهیم:

"کارآفرینی های فناوری اطلاعات وارتباطات در خدمت تحول اجتماعی"

صنعت فناوری اطلاعات وارتباطات یکی از سودآورترین و موفق ترین فعالیت هاست؛ این صنعت، انقلابی درشیوه ارتباطی جهانیان ایجاد کرده است. وجود مجموعه ای از سیاست ها و اصلاحات مقرراتی پویای دولت ها، استانداردهای بین المللی، نوآوری های صنعتی و سرمایه گذاری های زیرساختی و خدمات جدید، میلیاردها نفر را درمدت کوتاهی وارد جامعه اطلاعاتی کرده است. این پیشرفت، دستاورد مشترک همه ماست؛ ومی توانیم به آن افتخار کنیم.

بر اساس این دستاورد مشترک، اکنون در یک فضای خیلی هوشمندانه و شبکه ای، زندگی می کنیم که در آن، پدیده رایانش ابری، سیل عظیم اطلاعات ، و نرم افزارهای گوناگون کاربردی در زمینه های بهداشت ودرمان، مالی واقتصادی و غیره، ما را فرا گرفته است؛ و افزون بر این، به سوی آینده ای پر از سیستم های شهری و حمل ونقل هوشمند پیش می رویم. همگام با پیشرفت در زمینه زیرساخت ها وامکانات ارتباطاتی، خدمات و نرم افزار های کاربردی نیز، با ایجاد فرصت عرضه راهکارهای مناسب نیازهای محلی، امکان ورود بسیاری از بازیگران کوچکتر را به بازار فراهم می سازند. و انتظار می رود که کارآفرینی های فناوری اطلاعات وارتباطات، تغییر برجسته و چشمگیری در راستای تحول اجتماعی به وجود آورند. ما برای نیل به مقاصد مشترک خود درزمینه توسعه پایداراقتصادی واجتماعی، به دانش ومهارت، نوآوری و سرمایه گذاری این فناوری ها نیاز داریم.

شرکت های کوچک و متوسط، شرکت های نوپا و مراکز فناوری، به ویژه  در کشورهای در حال توسعه، نیروهای حرکت دهنده راهکارهای نوآورانه و عملی برای پیشروی و پیشرفت محسوب می شوند. شرکت های کوچک و متوسط ، بیش از نود درصد از کل کسب و کار های جهان را تشکیل می دهند؛ و این امر، مسیر خروج از تنگدستی را برای بسیاری از کشورهای در حال توسعه، به نمایش می گذارد.

اهمیت و نقش نوآوران فناوری اطلاعات و شرکت های کوچک و متوسط ، درمتن پیامدهای حاصل از اجلاس سران جامعه اطلاعاتی نیز منعکس شده است. در اجلاس یاد شده، رهبران جهان، پتانسیل اقتصادی فناوری های اطلاعات وارتباطات  برای شرکت های کوچک و متوسط ، و همچنین، نیازهای خاص آنان را به رسمیت شناختند؛ این امر شامل افزایش توان رقابت پذیری آنان از طریق ارزش افزایی به محصولات و خدمات آنان، روان سازی مراحل کارهای اداری آنان ، آسان سازی دسترسی آنان به سرمایه، و تقویت توانمندی آنان برای شرکت در پروژه های مرتبط با فناوری اطلاعات وارتباطات، می باشد.

افزون بر این، دراجلاس سران جامعه اطلاعاتی، از یک دسته از سایر اقدامات مربوطه نیز تشویق به عمل آمد. این اقدامات عبارتند از:  برنامه های پوششی وحمایتی ویژه شرکت های نوپا، سرمایه گذاری های کمکی در شرکت های نوپا، تأمین مالی دولتی برای سرمایه گذاری آنان، ارایه راهبردهای ارتقای سرمایه گذاری، حمایت از شبکه های تحقیق و توسعه و فعالیت های صدور نرم افزار، و همچنین، حمایت از پارک های نرم افزار.

اینجانب، در جایگاه نهاد تخصصی سازمان ملل متحد، که در زمینه مخابرات و فناوری های اطلاعات و ارتباطات روزآمد فعالیت دارد، از همه همکاران خود، یعنی دولت ها، دست اندرکاران صنعت، دانشگاهیان و کارشناسان اهل فن خواستارم که اهمیت و نقش شرکت های کوچک، نوپا و نوآور در بخش  فناوری اطلاعات و ارتباطات را ارتقا دهند؛ گسترش نوآوری دیجیتال اجتماعی را تشویق کنند؛ به سیاست هایی اولویت دهند که نوآوری را ارتقا بخشد؛ دسترسی به ظرفیت انسانی مورد نیاز را تضمین کنند؛ از تشکیل اکوسیستم های نوآورانه و فراگیر حمایت کرده و به حرکت نوآوران از مرحله ایده و نوآوری به مرحله فروش و درآمدزایی کمک کنند.

بیایید در راستای نیل به توسعه پایدار،  ایجاد رشد اقتصادی، فراگیری اجتماعی و توازن محیط زیستی،  منابع و نیروهای خود را برای به خدمت گرفتن نقش متحول کننده فناوری های اطلاعاتی و ارتباطاتی، متمرکز سازیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-04-20 23:02

افزودن دیدگاه جدید