کد مطلب: 

186143

ارتباطات مجازی را عمق بخشیم

"برای تعمیق ارتباطات مجازی برقراری پیوند میان دنیای مجازی و حقیقی از ضرورت‌های جدی است. تبدیل ارتباطات و دوستی‌های سالم مجازی به ارتباطات و دوستی‌های حقیقی و تعمیق ارتباطات کارآمد و اثربخش حرفه‌ای و تخصصی می‌تواند دامنه وسیعی از تغییر و تحول را در زمینه‌های گوناگون برای جامعه‌مان به ارمغان بیاورد".
ارتباطات مجازی را عمق بخشیم

به گزارش سیتنا، "محمد امامی" مدیرعامل انجمن متخصصان روابط عمومی استان یزد در مطلب ارسالی برای سیتنا، نوشت: یکی از ویژگی‌های ارتباطات مجازی، (از جمله ارتباطات تلگرامی)، سطحی و کم عمق بودن اغلب آن‌هاست. با توجه به این ویژگی، فضای مجازی، استعداد این را دارد که کاربرانش به جماعتی از معتادان منفعل و بی‌اندیشه و بازنده تبدیل شوند.
اما ارتباطگران دانا، می‌توانند با تعمیق ارتباطات سطحی نخستین، با تلفیق دانایی، خلاقیت و نوآوری و ابتکار، زمینه‌ای را برای شکوفا شدن ارتباطات اثربخش و کارآمد و مفید فراهم آورند.
ارتباطات عمیق و اثربخشی که ارتباط گر در آن، نه تنها اهل اعتیاد، ‌انفعال، کم‌خردی و هدر دادن اوقات گرانبها نیست، بلکه می‌تواند با هنر و سلیقه و ابتکار، از راه این ارتباط ، دانایی، بینش، توانمندی و مهارت خود را افزایش دهد و با توسعه یادگیری خود جمع‌های مجازی را نیز به اعتلا برساند.
امروزه باید از سرک کشیدن افراطی به کانال ها و گروه های متعددی که مملو از محتواهای سطحی و تکراری هستند رهایی یافت و با تعمیق بخشیدن به ارتباطات مجازی، در فکر ارتقای کارآمدی و اثربخشی این نوع ارتباطات بود. برای این منظور گروه‌ها و کانال‌ها باید به گروه‌هایی یادگیرنده تبدیل شود که تمامی اعضای آن میل و اشتیاق به آموختن و آموزاندن داشته باشند.
شکل‌گیری گفت و گوهای هدفمند، موضوع‌محور و برنامه‌مدار، یکی از راه‌های تحقق این هدف است و امیدواریم جامعه مجازی و تلگرامی ما بتواند این امکان ارتباطی نو را با بهره‌مندی از عنصر خلاقیت و نوآوری و اندکی سلیقه ، به فرصتی برای پیشرفت و اعتلای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تبدیل کند.
برای تعمیق ارتباطات مجازی برقراری پیوند میان دنیای مجازی و حقیقی از ضرورت‌های جدی است. تبدیل ارتباطات و دوستی‌های سالم مجازی به ارتباطات و دوستی‌های حقیقی و تعمیق ارتباطات کارآمد و اثربخش حرفه‌ای و تخصصی می‌تواند دامنه وسیعی از تغییر و تحول را در زمینه‌های گوناگون برای جامعه‌مان به ارمغان بیاورد.
فراموش نکنیم که فضای مجازی برای ما می‌تواند تهدید و یا فرصت باشد، مواجهه عقلانی و منطقی و هدفمند و برنامه‌مدار و به دور از هرگونه افراط و تفریط با این پدیده ارتباطی ، می‌تواند ما را سوار بر بال‌های فناوری ارتباطات به سرزمین پیشرفت و تعالی برساند و مواجهه منفعلانه و به دور از اندیشه و هدف و برنامه با این امکان ارتباطی، می‌تواند ما را به خاسرانی تبدیل کند که نه تنها از این راه ارتباطی، هیچ نوع استفاده مفیدی نمی‌بریم، بلکه سرمایه‌های گرانبهای عمر و وقت خویش را در این راه می‌بازیم و از دست می‌دهیم.
امید که هم‌میهنان خوب و اصحاب دنیای مجازی با پرهیز از غلتیدن در سرگرمی‌های غیرمفید و اسراف وقت و انرژی و توانایی‌های خود و همچنین با مدیریت زمان و قدردانی از فرصت‌هایی که این فناوری ارتباطات پیش روی ما نهاده است، بتوانند دستاوردهای ارزشمند و مفیدی را برای خود و میهن اسلامی‌مان به ارمغان بیاورند.

ان شاء الله تعالی
۲۷ فروردین ۱۳۹۵

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-04-15 12:56

افزودن دیدگاه جدید