کد مطلب: 

186093

سهم 35 هزار میلیارد تومانی فاوای ایران از بازار جهانی

باید سهم ایران یک درصد از بازار جهانی ICT یعنی 145 هزار میلیارد تومان باشد که در حال حاضر 35 هزار میلیارد تومان است و عمده آن هم از درآمد حاصل از فعالیت اپراتورهای ارتباطی است و باید با توسعه کسب و کارهای جدید این شکاف را پر کرد.
سهم 35 هزار میلیارد تومانی فاوای ایران از بازار جهانی

به گزارش سیتنا، دکتر مرتضی براری، معاون حقوقی، دولت و امور استانهای وزارت ارتباطات، در پنل تخصصی اشتغال که در ادامه همایش ICT و اقتصاد مقاومتی، برگزار شد، با بیان این که در سال 92 اقتصاد بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، 22 هزار میلیارد تومان بود گفت: در سال 94 این میزان به 39 هزار میلیارد تومان رسید و امیدواریم در برنامه ششم رشد 3 برابری را شاهد باشیم.

وی افزود: 90درصد این بازار در تهران جذب و 20 درصد در استانها جذب شد که تمام تلاش ما این است این سهم متوازن شود.

براری مهمترین نکته را آشنا کردن مدیران ارشد استانی نسبت به عملکرد بخش ICT عنوان کرد و گفت: در این مدت با برگزاری جلسات مشترک با استانداران، اساتید دانشگاه، و پارک های علم و فناوری فضا را برای عملیاتی کردن برنامه های وزارت فراهم کردیم.

وی با تاکید بر این که باید جایگاه وزارت در تمام شوراهای استانی احیا شود، ادامه داد: سرمایه گذاری بخش خصوصی و توان نیروی بومی می تواند ما را در دستیابی به اهداف کمک کند.

براری با ابراز خرسندی نسبت به تصویب آیین نامه گسترش کاربردهای IT در دولت افزود: این آیین نامه فضا را برای فعالیت و سرمایه گذاری فراهم کرد.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته خلق ثروت از طریق بخش در استانها دنبال شد. امسال نیز باید با استفاده از ظرفیت های شبکه ملی اطلاعات، به توسعه خدمات و کسب و کارها پرداخت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-04-12 18:43

افزودن دیدگاه جدید