کد مطلب: 

186066

سامانه نظرسنجی «جایزه‌های تحصیلی بنیاد ملی نخبگان» راه‌اندازی شد

پرویز کرمی از راه‌اندازی سامانه نظرسنجی درباره «جایزه‌های تحصیلی بنیاد ملی نخبگان» به منظور دریافت نظر دانشجویان برتر دانشگاه‌های کشور درباره «رویکرد»، «چگونگی اجرا» و «عملکرد» این جایزه‌ها در سایت بنیاد ملی نخبگان خبر داد.
سامانه نظرسنجی «جایزه‌های تحصیلی بنیاد ملی نخبگان» راه‌اندازی شد

به گزارش سیتنا، مشاور معاون علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و دبیر ستاد فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در گفت‌‎وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، از راه‌اندازی سامانه نظرسنجی درباره «جایزه‌های تحصیلی بنیاد ملی نخبگان» به آدرس اینترنتی http://edu94.bmn.ir خبر داد.

وی گفت: با اجرای آیین‌نامه «اعطای جایزه‌های تحصیلی به مستعدان برتر دانشگاه‌ها» در سال جاری و اهمیت آن و با توجه به رویکردها‌، گستردگی و تعداد قابل توجه مشمولان استفاده از آن، بنیاد ملی نخبگان در تلاش است در قالب نظرسنجی و از طریق دریافت دیدگاه‌های دانشجویان برتر دانشگاه‌های کشور که در واقع جامعه هدف این آیین‌نامه‌ هستند، شرایط بررسی و ارتقای آن را فراهم کند.

مشاور رییس بنیاد ملی نخبگان افزود: این سامانه در هفت بخشِ «اطلاعات شخصی»، «سابقه بهره‌مندی از جایزه‌ها»، «رویکردهای بنیاد در اعطای جایزه‌ها»، «معیارهای شناسایی مشمولان»، «نوع جایزه‌ها»، «شیوه اعطای جایزه‌ها» و «میزان جایزه» طراحی شده و در هر قسمت با در اختیار قراردادن اطلاعاتی درباره جایزه فرصتی را برای دانشجویان فراهم کرده تا موافقت و مخالف خود را با موارد مطرح شده اعلام کنند.

وی اضافه کرد: همچنین در هر بخش امکان ارائه نظرات به صورت تشریحی فراهم شده تا فرصت بیان دیدگاه‌‌های دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی درباره رویکردها، مشکلات و شیوه اجرای آیین‌نامه فراهم شود.

پرویز کرمی تصریح کرد: نتایج این نظرسنجی بر برنامه‌ریزی بنیاد برای اعطای جوایز تأثیر به‌سزایی خواهد داشت و از این طریق امکان بررسی بهتر و بیشتر  نحوه عملکرد و چگونگی اجرای جایزه در اختیار متولیان قرار خواهد گرفت، لذا پاسخ‌گویی به این پرسش‌نامه ما را در ارتقای خدمات یاری می‌دهد.

مشاور معاون علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری در پایان گفت: دریافت نتیجه پرسش‌نامه برای دانشجویان متقاضی دیگر امکانی است که در سامانه فراهم شده و دانشجویان می‌توانند با قرار دادن نشانی پست الکتریکی خود در بخشی از پاسخنامه از این امکان بهره‌مند شوند.

لازم به ذکر است:.بنیاد ملی نخبگان از سال 1386 با اعطای جوایز تحصیلی از دانشجویان برتر دانشگاه‌های کشور حمایت می‌کند. در سال 1393 برنامه‌های بنیاد برای این گروه از اجتماعات نخبگانی مورد آسیب‌شناسی و بازنگری قرارگرفت و با پیروی از رویکردهای سند راهبردی کشور در امور نخبگان، «آیین‌نامه اعطای جایزه‌های تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتر» به تصویب هیئت امنای بنیاد ملّی نخبگان رسید.

آیین‌نامه «اعطای جایزه‌های تحصیلی به مستعدان برتر دانشگاه‌ها» تسهیلات متعدد و هدف‌مندی را در قالب چهار جایزه «آموزش»، «پژوهش»، «فنّاوری» و «فرهنگ» برای دانشجویان لحاظ کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-04-11 17:13

افزودن دیدگاه جدید