کد مطلب: 

186009

دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی تعلیق فعالیت‌های مجازی او را تکذیب کرد

پس از انتشار خبر تعلیق فعالیت مجازی دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، این دفتر با تکذیب این خبر، اعلام کرد: "هرگونه اظهارنظر، نقل قول و اطلاع‌رسانی به اسم مشاور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، بدون ذکر کامل نام، رسمیت و اعتباری ندارد".
دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی تعلیق فعالیت‌های مجازی او را تکذیب کرد

به گزارش گروه دریافت خبر سیتنا، دفتر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اطلاعیه‌ای در مورد برخی اخبار مبنی بر تعلیق کلیه فعالیت‌های خبری دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در فضای مجازی منتشر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: طی روزهای اخیر متأسفانه مطالب و اخباری غیرواقع، به نقل از «مشاور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» که مجهول الهویه نیز است، در فضای رسانه‌ای کشور منتشر می‌شود که نمونه اخیر آن خبر رسانه‌ ملی و برخی‌ سایت‌ها در مورد تعلیق کلیه فعالیت‌های خبری دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در فضای مجازی به نقل از مشاور مجهول الهویه است.

ضمن تکذیب این‌گونه خبرسازی‌ها، جهت تنویر افکار عمومی و جلوگیری از سوء استفاده، اعلام می‌دارد:

1ـ هرگونه اظهارنظر، نقل قول و اطلاع‌رسانی به اسم مشاور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، بدون ذکر کامل نام، رسمیت و اعتباری ندارد.

2ـ حتی مواضع مشاورینی که با اسم نیز اظهارنظر می‌کنند، کاملاً شخصی بوده و هیچ ربطی به نظرات و دیدگاه‌های رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یا دفتر وی ندارد.

3ـ برای چندین بار مجدداً تأکید و تصریح می‌شود که سخنرانی‌ها، مصاحبه‌ها، اظهارنظرها و اعلام مواضع حقیقی و حقوقی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، صرفاً به طور رسمی از  از طریق دفتر وی و یا روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعلام و منتشر می‌شود.

انتظار می‌رود رسانه‌ها در انتشار اخبار و شنیده‌ها، از صحت و سقم و همچنین منابع خبری اطمینان کامل یابند، تا خبرسازان، نظرات و آرزوهای خود را به عنوان مواضع رسمی دیگران، به ویژه یکی از مسئولان عالی‌رتبه نظام جمهوری اسلامی منتشر نسازند.

گفتنی است؛ ساعاتی پیش از انتشار این اطلاعیه، خبرگزاری صدا و سیما به نقل از مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نوشت که "بنا بر تشخیص، تمام فعالیت‌های مجازی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در شبکه‌های اجتماعی را به حالت تعلیق درآورده‌ایم".

خبرگزاری صدا و سیما گزارش کرده بود که بخش خبری بامدادی رادیو خبر داده که "چند روز پس از انتشار توییت جنجالی منسوب به آقای هاشمی، مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت از تعلیق حساب کاربری توییتر وی خبر داد". خبرگزاری صداوسیما یادآور شد که "هفته گذشته مطلبی درباره گفتمان مذاکره به جای گفتمان موشک در توییت آقای هاشمی منتشر شده بود که بازتاب زیادی در کشور داشت".

خبرگزاری صداوسیما به نقل از مشاور اکبر هاشمی رفسنجانی نوشت: "حساب های توییتر، اینستاگرام و تلگرامی که به نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ایجاد شده، در اختیار دبیر سایت ایشان بوده و وی بدون هماهنگی، اقدام به انتشار مطالب کرده و تا تعیین مسئول جدید، تمام فعالیت‌های مجازی‌ای که به نام آقای هاشمی در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شد به حالت تعلیق در آمده است".

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-04-07 14:40

افزودن دیدگاه جدید