کد مطلب: 

186006

برگزاری «جایزه انتقال فناوری شبکه D8-TTEN»

پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به‌عنوان دبیرخانه «شبکه انتقال و تبادل فناوری بین هشت کشور اسلامی در حال توسعه موسوم به D8-TTEN» فرصتی را در اختیار شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و فناور قرار داده است تا فناوری‌های خود را در «جایزه انتقال فناوری شبکه TTEN» ارائه دهند.
برگزاری «جایزه انتقال فناوری شبکه D8-TTEN»

به گزارش سیتنا، «شبکه انتقال و تبادل فناوری بین هشت کشور اسلامی در حال توسعه»  موسوم به D8-TTEN ، بر اساس مصوبه سومین اجلاس وزرای صنعت کشورهای عضو دی-هشت در سال 91 در داکای بنگلادش راه‌اندازی شده و دبیرخانه آن در پارک فناوری پردیس معاونت علمی دایر شده است.
هدف از این ایجاد این شبکه، تقویت و توسعه همکاری‌های کشورهای عضو در زمینه تبادل  فناوری و جذب فناوری‌های پیشرفته و نیز تسهیل دستیابی به مولفه‌های اقتصاد دانش‌بنیان است.

در همین راستا طرح «جایزه انتقال فناوری شبکه TTEN» با حمایت مالی دولت جمهوری اسلامی ایران و به منظور تشویق کشورهای عضو به مشارکت در فرآیند تبادل فناوری، طی دومین جلسه شورای عالی شبکه به میزبانی کشور نیجریه در آذرماه 93 ،از سوی ج.ا.ایران پیشنهاد شده و به تصویب اعضا رسید.

بر اساس آیین نامه این طرح، به بهترین مورد انتقال فناوری که بین حداقل یکی از کشورهای عضو گروه دی-هشت و سایر کشورهای اسلامی، طی بازه زمانی بین دو جلسه شورای عالی شبکه (یک سال)  صورت گرفته باشد، «جایزه انتقال فناوری» به مبلغ پنج هزار دلار آمریکا (به هریک از طرفین قرارداد) اهدا خواهد شد.

در نظر است مراسم اهدای جایزه همزمان با پنجمین اجلاس وزرای صنعت گروه دی-هشت در تابستان سال جاری به میزبانی کشور مصر برگزار می‌شود.

در حال حاضر با توجه به اجرای نخستین دوره جایزه (مربوط به قراردادهای انتقال فناوری سال 2015) آن دسته از قراردادهای انتقال فناوری واجد شرایط که در بازه زمانی 18 آذر 93 (9 نوامبر سال 2014) تا اول اردیبهشت سال 95 (20 آوریل 2016)  انجام شده باشند، امکان معرفی در این رویداد را خواهند داشت.

فقط موارد «انتقال فناوری» در فرآیند گزینش این رویداد در نظر گرفته می‌شوند و مواردی همچون خرید محصول یا خدمات در حوزه این جایزه قرار ندارد. همچنین انتقال فناوری انجام‌شده باید اثربخشی قابل‌توجهی در روند اقتصادی کشور دریافت‌کننده فناوری داشته باشد. این جایزه به بهترین انتقال فناوری بدون در نظر گرفتن «حوزه فناوری» اعطا می‌شود.
از معیارهای تخصصی انتخاب بهترین مورد انتقال فناوری، سطح توانمندی‌های شرکت ارائه‌کننده فناوری، حجم مالی قرارداد، بازه زمانی انجام فرآیند انتقال فناوری، تعهدات طرفین قرارداد انتقال فناوری، روش انتقال فناوری و دوره بازگشت سرمایه برای دریافت‌کننده فناوری است.

قابل‌توجه است که نامزدهای جایزه، صرفا از طریق نامه رسمی نمایندگان شبکه TTEN در کشورهای عضو به دبیرخانه شبکه (مرکز فن‌بازار ملی ایران، مستقر در پارک فناوری پردیس)، معرفی می‌شوند و مستندات لازم از این طریق ارائه می‌شود.

شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و فناور می‌توانند موارد «انتقال فناوری‌» صورت گرفته را که واجد شرایط هستند، از طریق پست الکترونیکی  d8tten@techmart.ir تا تاریخ اول اردیبهشت 95 به دبیرخانه این شبکه منعکس کنند. همچنین شماره تلفن 76250250-021 ( داخلی 4374) برای پاسخگویی به سوالات و ابهامات احتمالی اعلام شده است.

آن دسته از قراردادهای انتقال فناوری واجد شرایط که پس از بازه زمانی مورد اشاره انجام شده باشد، می‌توانند برای شرکت در دوره دوم جایزه، (سال 2016) به دبیرخانه شبکه معرفی شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-04-07 13:41

افزودن دیدگاه جدید