کد مطلب: 

185810

امارات در میان 20 کشور اول کارآفرین دنیا قرار گرفت

امارات متحده عربی، مقام 19ام "شاخص کارآفرینی جهانی" را در سال 2016 بدست آورد و از کشورهایی مانند نروژ، کره جنوبی، ترکیه و ژاپن پیشی گرفت.
امارات در میان 20 کشور اول کارآفرین دنیا قرار گرفت

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از خبرگزاری رسمی امارات، این کشور هم اکنون در صدر کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا (منا) در زمینه کارآفرینی قرار دارد که شامل 15 کشور و از جمله ترکیه می شود.

شاخص کارآفرینی جهانی از سوی "موسسه بین المللی کارآفرینی و توسعه" که در واشنگتن آمریکا مستقر است منتشر می شود. کشور امارات موفق شد تا عملکرد خود در پاره ای از زمینه ها و موضوع ها را بهبود بخشد، و نسبت به سال قبل یک پله پیشروی کند.

عبدالله ناصر لوتاه، دبیرکل سازمان رقابت و آمار فدرال امارات روز دوشنبه 28 مارس گفت این کشور امیدوار است در سال 2017 بهترین عملکرد را در زمینه کارآفرینی داشته باشد.

لوتاه تاکید کرد جایگاه امارات به عنوان یکی از بهترین کشورها برای "پروژه های کارآفرینی" نشان از رهبری مدبرانه و علاقه دولت این کشور به موفقیت در زمینه کارآفرینی دارد.

شاخص کارآفرینی آمادگی هر کشور و نهادهای آن را در 5 مرحله اساسی مورد سنجش قرار می دهد. توانایی پذیرش پروژه های کارآفرینی، ارزیابی مقررات، کارکردها، خدمات و آموزش؛ و موضوع های فرهنگی و اجتماعی از جمله این مراحل سنجش هستند.

امارات در میان "ربع برتر" جهان قرار دارد که شامل 26 کشور است که ایالات متحده آمریکا در صدر آنها جای دارد. این کشورها بهترین محیطهای قانونی، مقرراتی، و عملیاتی را برای کارآفرینان و پروژه های کارآفرینی تامین می کنند. در اختیار بودن منابع مالی، حمایتهای اخلاقی، انگیزه های قانونی و فراهم بودن فن آوریهای تسهیل کننده برای پروژه های کارآفرینی دیگر زمینه های مورد بررسی این شاخص جهانی است.

از میان 132 کشور بررسی شده به ترتیب آمریکا، کانادا، استرالیا، دانمارک، سوئد، تایوان، ایرلند، سویس، بریتانیا و فرانسه مقام اول تا دهم را در اختیار دارند. کشور ایران رتبه 80 را داراست.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-03-30 17:23

افزودن دیدگاه جدید