کد مطلب: 

185790
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وعده داد:

اجرای طرح تغییر اپراتور تلفن همراه با حفظ شماره از 27 اردیبهشت 95

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: طرح ترابردپذیری از 27 اردیبهشت سال 95 به مرحله اجرایی می رسد و در فاز پایلوت این طرح فعلا هیچ قیمتی تعیین نشده است و مشترکان تلفن همراه با پرداخت مبلغ ناچیزی و با مراجعه به اپراتور دلخواه خود می توانند اقدام به تغییر اپراتور کنند.
اجرای طرح تغییر اپراتور تلفن همراه با حفظ شماره از 27 اردیبهشت 95

به گزارش خبرنگار سیتنا، محمود واعظی اواخر سال گذشته درباره ترابردپذیری شماره های تلفن همرا، گفت: دارندگان سیم کارت های مختلف تلفن همراه با هر پیش شماره ای امکان تغییر اپراتورهای خود را دارند.

وی افزود: دارندگان سیم کارتهای تلفن همراه به دلایلی از قبیل قطعی ارتباط، اینترنت کم سرعت و برخی مشکلات دیگر می تواند با حفظ شماره قبلی خود اپراتور خود را عوض کنند.

واعظی تاکید کرد: طرح ترابردپذیری از 27 اردیبهشت سال 95 به مرحله اجرایی می رسد و در فاز پایلوت این طرح فعلا هیچ قیمتی تعیین نشده است و مشترکان تلفن همراه با پرداخت مبلغ ناچیزی و با مراجعه به اپراتور دلخواه خود می توانند اقدام به تغییر اپراتور کنند.

به گزارش سیتنا، ترابردپذیری شماره‌های موبایل (Mobile Number Portability) علاوه بر حفظ شماره‌های موجود که سرمایه‌ای ملی است، شاخصی برای بهبود کیفیت ارتباطات نیز به حساب می‌آید. به این شکل که اگر فردی مشترک همراه اول و به دلایلی در محله سکونت خود آنتن‌دهی مناسب نداشته باشد، می‌تواند بدون تغییر شماره خود از خدمات و تعرفه‌های ایرانسل استفاده کند یا بالعکس.

به زبان ساده‌تر اگر ترابردپذیری شماره‌ها اجرایی شود با سیم‌کارت خود قادر خواهید بود به شبکه‌های مختلفی از همراه اول گرفته تا رایتل نقل مکان کنید بدون اینکه شماره شما عوض شود.

به عنوان مثال اگر مشترک کنونی ایرانسل هستید و از خدمات این اپراتور رضایتی ندارید، می‌توانید درخواست خود را برای جابجایی در اپراتور دیگری به مرکز ترابرد ارائه دهید و مهمان اپراتور دیگری شوید یا بالعکس به اپراتورهای دیگری بروید.

این طرح تیر ماه سال گذشته و هم زمان با تغییر پروانه‌های شرکت مخابرات ایران و شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل برای اعطای مجوزهای 3G و 4G مطرح و 18 ماه زمان برای پیاده‌سازی آن اختصاص داده شد.

سال گذشته، دکتر عباسی شاهکوه، معاون رگولاتوری نیز با اظهار این مطلب که پیمانکار طرح یک شرکت هلندی و دارای رتبه دوم دنیا در این زمینه است، افزود: امیدواریم تا بهمن ماه نصب سیستم های مربوط در رگولاتوری توسط پیمانکار انجام و در یک حرکت همزمان اپراتورها نیز شبکه خود را آماده کنند تا سال آینده این طرح کلید بخورد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-03-28 16:53

افزودن دیدگاه جدید