کد مطلب: 

185647
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، خبر داد:

اجرای فاز سوم و نهایی فیلترینگ هوشمند در سال ۹۵

به گفته‌ی وزیر ارتباطات، فیلترینگ هوشمند سایت‌های اینترنتی در سه فاز برنامه‌ریزی شده و فاز سوم آن به زودی اجرا می‌شود. واعظی در آخرین روز سال ۹۴ ابراز امیدواری کرد که فاز سوم و آخر راه‌اندازی سامانه فیلترینگ هوشمند نهایتا در سال ۹۵ اجرایی شود.
اجرای فاز سوم و نهایی فیلترینگ هوشمند در سال ۹۵

به گزارش خبرنگار سیتنا، محمود واعظی با بیان این که اجرای طرح فیلترینگ هوشمند از سال ۹۳ آغاز شده است، گفت: «بحث این است کاربران بتوانند از سایت‌هایی که محتوای مفید دارند اما ممکن است ۱۰ درصد آن غیراخلاقی باشد، استفاده کنند.»

واعظی خاطر نشان کرد که فاز نخست این طرح به اجرا درآمده و فاز دوم آن رو به پایان است و در همین حال، او افزود که با فیلتر کردن بخش "نامطلوب" برخی از سایت‌ها، نیازی به محروم کردن مردم از بخش‌های مفید آنها وجود ندارد.

واعظی پیبش از این درباره‌ی فیلترینگ هوشمند، گفته بود: «برای پیشبرد پروژه فیلترینگ هوشمند با سه دانشگاه و پژوهشگاه قرار‌داد‌های جدید بسته و پیگیری‌های کار به صورت مرتب انجام می‌شود».

واعظی تائید کرد: فیلترینگ هوشمند که از طریق یک نرم افزار روی اینستاگرام انجام شد در مرحله اول ۸۳ درصد موفق بوده است.

چنانکه وزیر ارتباطات پیشتر گفته بود، فاز اول این طرح یک ماه، فاز دوم سه ماه و فاز سوم ۶ ماه طول خواهد کشید.

واعظی بهمن ماه ۹۴ از اجرای آزمایشی فیلترینگ هوشمند در مورد برخی از شبکه‌های اجتماعی، از جمله تلگرام و اینستاگرام خبر داده و گفته بود: «۱۱ دانشگاه در زمینه فیلترینگ هوشمند شبکه‌های اجتماعی در حال فعالیت هستند و به نتایج مطلوبی نیز دست یافته‌اند تا بتوان این طرح را به خوبی اجرا کرد.»

به استناد اظهارات وزیر ارتباطات، او اعتقادی به مسدود کردن کامل شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های پیام‌رسان که ایرانیان از آن بسیار استفاده می‌کنند ندارد و تلاش می‌کند تنها بخشی از محتوای ارائه شده در این سایت‌ها را فیلتر کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-03-20 22:44

افزودن دیدگاه جدید