کد مطلب: 

185022

اعلام زمان پرداخت عیدی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از پرداخت عیدی بازنشستگان خبر داد و گفت: عیدی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی که از بانک رفاه کارگران حقوق خود را دریافت می‌کنند از فردا بر اساس حروف الفبا طی یک هفته پرداخت می‌شود و عیدی آن دسته از بازنشستگانی که حقوق خود را از سایر بانکها دریافت می‌کنند نیز در تاریخ 11 اسفند واریز می‌شود.
اعلام زمان پرداخت عیدی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی

به گزارش سیتنا، دکتر سیدتقی نوربخش در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌ها از پرداخت عیدی مستمری بگیران از روز سه شنبه خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه دولت ۶۸۸ هزار تومان به مستمری بگیران عیدی بر اساس حروف الفبا از فردا به مدت ۷ روز پرداخت می شود.

به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتباری است که برای عیدی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بازنشسته تحت پوشش سازمان اختصاص داده شده است.

دکتر نوربخش در ادامه از تصویب بودجه ۷۲ هزار میلیارد تومانی این سازمان خبر داد و گفت: این بودجه به تصویب مراجع قانونی سازمان رسیده و در راستای انجام تعهدات درمانی، بیمه ای، سرمایه گذاری و... هزینه خواهد شد.

وی همچنین از تغییر آرایش شعب تامین اجتماعی خبر داد و گفت: از این به بعد شعب تامین اجتماعی همانند بانک ها عمل کرده و بیمه شدگان تمامی خدمات را یکجا دریافت می کنند که این موضوع نتیجه مکانیزه شدن شعب است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای سفرهای زیارتی مشهد و عتبات ۵۰ هزار بازنشسته طی دو سال اخیر خبر داد و اظهار کرد: طرح کرامت رضوی برای اعزام بازنشستگان عزیز به مشهد مقدس اجرا می‌شود و در سال 95 نیز برنامه اعزام بازنشستگان تداوم خواهد یافت.

به گفته دکتر نوربخش افتتاح دو بیمارستان تأمین اجتماعی در ایلام و اهواز در آینده نزدیک انجام خواهد شد و همچنین عملیات احداث انستیتو کانسر یزد و بیمارستان‌های تأمین اجتماعی در شیراز و تبریزآغاز می‌شود و ۱۰ بیمارستان نیز تحت عنوان برند میلاد به صورت هیات امنایی اداره خواهند شد.

دکتر نوربخش همچنین از انعقاد قرارداد همکاری بین سازمان تأمین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت و بانک رفاه برای پرداخت به موقع مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد خبر داد و گفت: با این کار قانونی که برای مدت 12 سال متوقف مانده بود اجرایی می‌شود و شاهد پرداخت به روز و قانونی مطالبات مراکز درمانی خواهیم بود.

آغاز به کار 2300 نفر نیروی تازه استخدام شده سازمان تأمین اجتماعی از سال آینده

دکترنوربخش از استخدام ۲ هزار و ۳۰۰ نفر پس از انجام گزینش در سال ۹۵ خبر داد و افزود: در دوره فعلی مدیریت سازمان تا کنون 2 بار آزمون استخدامی برگزار شده است که هر دو آزمون با همکاری سازمان سنجش و با رعایت عدالت برگزار شده است. برگزیدگان آزمون اخیر سازمان نیز که طی چند هفته قبل در آزمون شرکت کرده‌اند تا پایان سال و ابتدای سال آینده پس از طی مراحل قانونی شروع به کار خواهند کرد.

وی توجه به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را در سازمان تأمین اجتماعی یک موضوع بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: سازمان تأمین اجتماعی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نقش اساسی دارد و بر همین اساس در این سازمان ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تشکیل شده است.

دکتر نوربخش گفت: طی دو سال اخیر و با تشدید فشارهای تحریم ظالمانه که در دوره مذاکرات در اوج خود بود همکاران سازمان تأمین اجتماعی مجاهدانه و در خط مقدم این نبرد اقتصادی حاضر بودند و سازمان تامین اجتماعی بدون اتکاء به منابع دولتی توانست به ۴۰ میلیون نفر خدمات ارائه دهد و از این نبرد سنگین و تمام عیار سربلند بیرون آمدیم.

دکتر نوربخش با اشاره به در پیش بودن روز 22 اسفند و روز بزرگداشت شهدا گفت: در این روز برنامه خاصی را برای تجلیل از 60 شهید سازمان تأمین اجتماعی اجرا خواهیم کرد.

ثبت نام کاراکارت از ۲۰ اسفند

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اجرای طرح کاراکارت برای بازنشستگان این سازمان، گفت: ثبت نام از مستمری بگیران تامین اجتماعی در استان تهران از ۲۰ اسفند آغاز می شود و متقاضیان می توانند برای دریافت این کارت و ثبت نام به شعب بانک رفاه مراجعه کنند.

به گفته وی، مبلغ اعتبار این کارت ۴ برابر مستمری است که بازنشستگان دریافت می کنند و بازپرداخت آن نیز یکساله خواهد بود که البته رایزنی هایی برای طولانی تر شدن زمان بازپرداخت انجام شده است.

طی سه سال گذشته مستمری ها ۶۵ درصد افزایش داشته است

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص افزایش مستمری بازنشستگان در سال آینده نیز گفت: بر اساس ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی افزایش ها را هر سال انجام می دهیم به طوری که طی سه سال گذشته مستمری ها ۶۵ درصد رشد داشته اند، این در حالی است که در هشت سال دولت نهم و دهم، مستمری ها فقط ۴۳ درصد رشد کرد.

دکتر نوربخش گفت: سیاست سازمان تأمین اجتماعی افزایش مستمری ها بیش از نرخ تورم است و در این خصوص نیز تلاش های خود را انجام می دهیم.

وی همچنین در مورد حذف دفترچه بیمه گفت: در این خصوص اقدامات لازم در حال انجام است و در استان یزد نیز این طرح گسترش پیدا کرده و یک سری مشکلاتی وجود دارد که در صدد رفع آن هستیم و قطعا این کار در آینده ای نزدیک انجام خواهد شد، اما در مجموع مقداری از برنامه عقب هستیم.

اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال برای مسکن امید

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مورد مسکن امیدبازنشستگان نیز اظهار داشت: در سال آینده ۵ هزار میلیارد ریال بدین منظور اختصاص داده شده و همچنین املاک و مستغلات سازمان که قابل واگذاری هستند نیز با مشارکت بانک رفاه و مسکن در جهت ایجاد مسکن برای بازنشستگان هزینه خواهد شد.

دکتر نوربخش از تشکیل صندوق مسکن کارگران خبر داد و افزود: این صندوق نیز در راستای اعطای واحد مسکونی به بازنشستگان تشکیل می‌شود و از سوی دیگر مذاکراتی نیز با شهرداری تهران انجام شده تا از بافت‌های فرسوده‌ای که برای تهاتر به تامین اجتماعی و پرداخت بدهی واگذار شده نیز در این راستا استفاده کنیم. به گفته وی، شهرداری تهران ۴۵۰ میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهی داشت که اکثر آن تهاتر شد.

حذف ۷ هزار مورد همپوشانی پرداخت مستمری با اجرای طرح پرداخت متمرکز
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین در مورد بدهی دستگاه های دولتی نیز به تامین اجتماعی اظهار کرد: ۷ هزار میلیارد تومان میزان بدهی قطعی است که بابت پرداخت حق بیمه به تامین اجتماعی وجود دارد که از این مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان آن مربوط به دستگاه‌های دولتی است.

دکتر نوربخش در مورد پرداخت متمرکز حقوق بازنشستگان نیز گفت: این طرح در اسفند ماه به پایان رسید و از سال آینده مستمری ها از ۲۰ تا ۲۷ هر ماه پرداخت می شود و با اجرای این طرح عدالت در پرداخت‌ها برقرار شد به طوری که ۷ هزار نفر که همپوشانی مستمری داشتند، حذف شدند که تعدادی از آنها فوت شده، بازمانده و یا مستمری بیکاری دریافت می کردند که مستمری این افراد حذف شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر به صورت آنلاین به سامانه ثبت احوال و اسناد متصل هستیم و به محض وقوع حوادث چهارگانه (تولد، وفات، ازدواج و طلاق) مطلع خواهیم شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مورد افزایش سن بازنشستگی نیز گفت: این مورد در پیش بینی برنامه ششم وجود داشت، اما از سوی دولت حذف شد به طوری که در لایحه برنامه ششم افزایش سن بازنشستگی را نداریم.

نوربخش در مورد نقش سازمان در برنامه ششم توسعه نیز توضیح داد: در بخش درمان تمهیداتی دیده شده و بحث سطح‌بندی خدمات درمانی، مکانیزم تعیین تعرفه و... را داریم و در بخش سرمایه گذاری نیز از بنگاه‌داری تا حد امکان خارج می شویم و به سمت بازار سرمایه حرکت خواهیم کرد که این موضوع در بودجه سال ۹۵ دیده شده است.

وی تصریح کرد: در سازمان تأمین اجتماعی شرکت بین المللی تامین مالی به منظور جذب سرمایه گذاری خارجی و فعالیت های بین المللی راه اندازی شده است که امیدواریم در جذب سرمایه خارجی تأثیرگذار باشد.

اختصاص ۴ هزار میلیارد ریال برای پرداخت وام

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از اختصاص ۴ هزار میلیارد ریال برای پرداخت وام ازدواج، وام تحصیلی و ضروری به بیمه شدگان در سال آینده خبر داد و گفت: ۳ هزار میلیارد ریال آن از محل برگشت تسهیلات و یک هزار میلیارد ریال نیز از محل بودجه سال ۹۵ پیش بینی شده است.

دکترنوربخش در مورد بیمه بیکاری نیز عنوان کرد: در حال حاضر ۱۸۰ هزار نفر از صندوق بیمه بیکاری استفاده می کنند که تراز صندوق بیمه بیکاری خوشبختانه مثبت شده ضمن اینکه محدودیت و منعی برای پرداخت بیمه بیکاری به بیمه شدگان وجود ندارد و افراد واجد شرایط بر اساس شرایط قانونی از مستمری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-02-22 16:51

افزودن دیدگاه جدید