کد مطلب: 

184985

زمینه بهره برداری بهینه از فرصتهای موجود، با توسعه پهن باند

"نظر به رشد چشمگیر دسترسی کاربران به اینترنت در سال های اخیر، علی رغم همه تلاش های صورت گرفته توسط مدیران شرکت ارتباطات زیرساخت، به نظر می رسد که پهنای باندی که به دست کاربران می‌رسد با نیاز آنان تناسب ندارد".
زمینه بهره برداری بهینه از فرصتهای موجود، با توسعه پهن باند

به گزارش سیتنا، "مونا ارشادی فر" سردبیر ماهنامه نسل چهارم در یادداشت سردبیر شماره پنجم این ماهنامه نوشت: "در شماره پیش روی ماهنامه نسل چهارم، با محوریت کارکرد شرکت ارتباطات زیرساخت، مباحث مرتبط با حوزه فعالیت این شرکت را مورد نقد و بررسی قرار دادیم. از آنجا که تامین ظرفیت انتقال، راه یابی و ترافیک بین شهری و بین الملل مورد نیاز متقاضیان و اپراتورهای شبکه های داخلی از وظایف اصلی شرکت ارتباطات زیرساخت است و طی سال های اخیر و همزمان با رشد و توسعه استفاده از شبکه پهن باند و راه اندازی نسل های بالای تلفن همراه، ترافیک دسترسی به اینترنت نیز با رشد قابل توجهی مواجه شده است، بر آن شدیم تا از یک سو با مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت و گو کنیم و وضعیت رشد شاخص های این شرکت در دولت تدبیر و امید را مورد بازبینی قرار دهیم و از سوی دیگر ضمن گفت و گو با تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران عامل شرکت های ارائه دهنده سرویس های اینترنتی پیشنهادهایی را برای بهبود هر چه بیشتر ارائه سرویس های اینترنتی به اپراتورها و کاربران نهایی ارائه دادیم.
قابل ذکر است ظرفیت شبکه IP داخل کشور، پهنای باند اینترنت بین الملل، پهنای باند ترانزیت بین الملل و ظرفیت شبکه انتقال کشور در سال های اخیر با رشد چشمگیری مواجه شده است، که این رشد به موازات توسعه دسترسی کاربر ان به شبکه اینترنت باند پهن صورت گرفته و همچنان نیز در حال رشد و توسعه است.
نظر به رشد چشمگیر دسترسی کاربران به اینترنت در سال های اخیر، علی رغم همه تلاش های صورت گرفته توسط مدیران شرکت ارتباطات زیرساخت، به نظر می رسد که پهنای باندی که به دست کاربران می‌رسد با نیاز آنان تناسب ندارد.
کاربران  ایرانی با پرداخت هزینه اینترنت قابل توجه، از همان اپلیکیشن‌ها و وب سایت‌هایی استفاده می‌کنندکه کاربران در کشورهای مختلف دنیا هم از آنها  استفاده می‌کنند، اما سرعت دسترسی کاربران ایرانی قابل مقایسه با کاربران جهانی نیست؛ به طوری که ایران به لحاظ ضریب نفوذ اینترنت ثابت ،  رتبه  ١١۵ جهان را  دارد  و آمار بسیار نگران‌کننده‌تر از  این است که  به لحاظ میزان تخصیص پهنای باند به مشترکان در جایگاه ١۵۸ جهان قرار داریم.
دسترسی   به  اینترنت پهن  باند به عنوان یکی از شاخص‌های اصلی در توسعه کشورها به شمار می رود و به دلیل همین اهمیت بالایی کهICT و  اینترنت باند پهن در رشد جوامع دارد، از طرف سازمان ملل به عنوان یکی  از اهداف توسعه پایدار شناخته شده است. بنابراین باید دولت و بخش خصوصی به تلاش خود بیافزایند تا  امکان دسترسی و استفاده از اینترنت باند پهن با سرعت هر چه  بیشتر را برای کاربران فراهم کنند تا نهایتا بهترین بهره برداری از فرصتهای موجود صورت گیرد. امید است در پنج ماهنامه منتشر شده زمینه تحلیل و بررسی بخشی از مشکلات و معضلات موجود در حوزه پهن باند فراهم شده باشد و انتظــار می رود طی ماهنامه های آتی سایر مباحث تخصصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از نگاه اجرایی در بخش دولتی و خصوصی و جایگاه قانونی از منظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با همراهی شما مخاطبان گرامی مورد ارزیابی و تحلیل کارشناسی قرار گیرد. پس برای ادامه این مسیر همچنان نیازمند همراهی شما و دریافت انتقادها و پیشنهادهای سازنده تان هستیم".

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-02-21 19:31

افزودن دیدگاه جدید