کد مطلب: 

184632

زیرساخت های مخابرات برای پایداری در زمان زلزله نیاز به تقویت دارد

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران پس از بازدید از مرکز فرماندهی مدیریت بحران تهران از آمادگی شورای شهر برای تدوین قوانین مناسب و فراهم سازی امکانات لازم در پایتخت خبر داد.
زیرساخت های مخابرات برای پایداری در زمان زلزله نیاز به تقویت دارد

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، رضا تقی پور در این برنامه بر ضرورت تقویت سامانه های ارتباطی برای افزایش توان هماهنگی سازمان های مختلف تاکید کرد و از فعالیت های مدیریت بحران به عنوان الگویی برای دیگر کلان شهرهای کشور نام برد.
وی با اشاره به ماهیت بحران و احتمال وقوع آن در تهران گفت: موضوع مدیریت بحران و مدیریت بلایای طبیعی در کشور باید بر آن تمرکز داشت و اقدامات موثری در این زمینه انجام داد، به تعبیری باید سرمایه گذاری زیادی در ابعاد مختلف از نظر زیرساختی، منابع انسانی و آموزش شهروندان و سامانه های خودکار صورت گیرد.
وی افزود: خوشبختانه معماری کلی و ساختاری که در سازمان مدیریت بحران شهر تهران شکل گرفته اکثر این مولفه ها را دارد، طبیعتا این عمق بخشی باید در ابعاد مختلف ایجاد شود.
تقی پور با اشاره به اینکه در بخش مخابرات با ارتباطات یکپارچه سازمان ها و نهادهای مدیریت شهری فاصله داریم افزود: بخواهیم یک سامانه فرماندهی با سرعت بالا و به لحظه و کنترل داشته باشیم، از شبکه ارتباطی یکپارچه ای استفاده کنیم.
سخنگوی شورای شهر خاطرنشان کرد: در بحث اطلاعات هم نیاز است تا استانداردها و چارچوب های مخابرات ملی را تعریف کنیم تا به زبانی مشترک بین سازمان ها تبدیل و آنها بتوانند با هم صحبت کنند.
وی با اشاره به این نکته که همه موضوعات یادشده باید به صورت کامل دیده شود تاکید کرد: من معتقدم اقدامات خوبی آغاز شده و باید در سطح ملی و در سطح شهر تهران با حمایت کار را تکمیل کرد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: طبیعتا ما این آمادگی را داریم تا هم در موضوع تدوین قوانین و هم در بحث بهره گیری از فناوری های پیشرفته، از فناوری های فضایی گرفته تا سنجش از راه دور و جی آی اس و دیگر تکنولوژی هایی که در مدیریت بحران می تواند به کار گرفته شود و مقررات و الزاماتی که این کار به آن نیاز دارد، کمک کنیم.
وی گفت: در برنامه پنج ساله دوم شهر تهران بندهای خوبی را برای بحث فناوری اطلاعات و حرکت به سوی شهر هوشمند گنجانده ایم، یکی از مظاهر شهر هوشمند نیز در گام نخست می تواند همین باشد، که آیا می توانیم با استفاده از سیستم های خودکار به صورت کامل بحران ها را در مراحل شناسایی، تشخیص هشدار، مدیریت صحنه و دیگر موضوعات مدیریت کنیم.
وزیر سابق ارتباطات و فن آوری اطلاعات با بیان اینکه دوگونه نگاه در مورد زیرساخت های مخابرات شهر تهران در شرایط وقوع زلزله وجود دارد، گفت: یکی این که آیا ارتباطات عمومی به صورت موجود صد در صد می تواند برای عموم شهروندان حفظ شود، موضوع دوم این است که آیا این امکان برای سازمان های امدادی و سازمان هایی که باید مدیریت بحران در صحنه را انجام دهند فراهم است یا خیر؟
وی افزود: در این خصوص طی سال های گذشته در بخش تامین مخابرات برای نیروهای امدادی اقداماتی انجام شده و تعدادی از دکل ها و ایستگاه ها مقاوم سازی شده اند و در مقابل زلزله و دیگر مخاطرات مقاوم هستند، که البته این روند در مورد سایر زیرساخت های مخابراتی باید تداوم یابد، بنابراین ارتباطاتی که برای مدیریت سوانح طبیعی یا بحران نیاز است، برای مدیران صحنه و هماهنگ کننده تا حدودی فراهم است و اما ارتباطات عمومی در زمان زلزله بسته به شدت آن آسیب می بیند.
دکتر احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه فعالیت سامانه های به کار رفته در این مرکز به تشریح ساختار شورای هماهنگی مدیریت بحران و کارگروه های 14 گانه این شورا پرداخت .
وی همچنین توضیحاتی در خصوص مخاطرات عمده شهر تهران و مقابله با این مخاطرات ارائه داد.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-02-14 00:36

افزودن دیدگاه جدید