کد مطلب: 

184395
لزوم بررسی دقیق روند اجرای پروژه‌ی چند صد میلیاردی اینترنت روستایی؛

"پروژه‌ی اینترنت‌ روستایی؛ به نام روستائیان، به کام یک شرکت خصوصی"

همزمان با دهه مبارک فجر دکتر واعظی با حضور در استان‌های مختلف نسبت به افتتاح اینترنت روستایی در این مناطق اقدام کرد؛ افتتاح هایی که ظاهرا با اختصاص اعتبار 370 میلیارد تومانی در سال 94 صورت گرفته است.
"پروژه‌ی اینترنت‌ روستایی؛ به نام روستائیان، به کام یک شرکت خصوصی"

به گزارش خبرنگار سیتنا (citna.ir)، همزمان با دهه مبارک فجر دکتر واعظی با حضور در استان‌های مختلف نسبت به افتتاح اینترنت روستایی در این مناطق اقدام کرد.

در تصاویر منتشر شده از مراسم افتتاح اینترنت روستایی در استان‌های مختلف، نام شرکت "های وب" در بیلبوردها نشان داده می شود، اما نقش شرکت مذکور در این افتتاح ها چیست؟

دکتر عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات در اسفندماه سال گذشته، از اختصاص اعتبار 370 میلیارد تومانی به بخش ارتباط‌ رسانی روستایی در سال 94 خبر داده و گفته بود: بر این اساس تا پایان سال آینده 45 درصد از روستاهای کشور به اینترنت پرسرعت خانگی دسترسی خواهند داشت.

وی درباره این که به روستاهای ذکر شده چگونه خدمات، ارائه خواهد شد توضیح داد: در شیوه‌ USO هزینه تامین زیرساختها از سوی دولت تامین می‌شود و بعد براساس یک مناقصه‌، یک شرکت برای ارائه خدمات به این بخش انتخاب می‌شود. اکنون نیز در مناقصه این بخش شرکت "های وب" برنده شده و پس از فراهم شدن زیرساخت‌ها به ارائه این خدمات خواهد پرداخت. البته در این مناقصه هزینه نگهداری از شبکه نیز با این شرکت خواهد بود و دولت تنها هزینه‌های آمادگی و استمرار خدمات در روستاها را پرداخت می کند.

در نهایت؛ با توجه به حساسیت موضوع اینترنت روستایی و اختصاص بودجه‌ی قابل توجه به این بخش، لزوم بررسی دقیق روند اجرای پروژه‌ی اینترنت روستایی توسط شرکت "های وب" و ارائه‌ی گزارش تفصیلی به رسانه‌ها و مردم از روند اجرای این پروژه ضروری به نظر می‌رسد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-02-07 09:57

دیدگاه‌ها

تصویر kamaljackson
بسیار بسیار حرکت مبارک و شادی بخشی است ممنون از دولت تدبیر و امید و جناب آقای دکتر واعظی.
ارسال شده توسط kamaljackson در 19 بهمن 94 - 12:26

افزودن دیدگاه جدید