کد مطلب: 

184383

مناسب ترین فاصله برای تماشای تلویزیون چیست؟

امروز صنعت تولید تلویزیون با پیشرفتی غافلگیرکننده موقعیتی کاملاً متفاوت برای کاربران تعریف کرده است. تا دیروز تلویزیون در دو مدل 14 و 24 اینچ، سیاه و سفید یا رنگی تنها حق انتخاب برای کاربران بود. اما امروز تنوع مدل‌های تلویزیون به‌اندازه‌ای است که کاربران می‌توانند تلویزیون‌هایی در اندازه‌های متفاوت و برای کاربری متناسب با نیاز خود تهیه کنند.
مناسب ترین فاصله برای تماشای تلویزیون چیست؟

به گزارش سیتنا، تلویزیون‌های جدید امروزی با طراحی مدرن دارای امکان پخش محتوای UHD هستند، تصاویری سه بعدی پخش می‌کنند و حتی برخی تولیدکنندگان مانند سامسونگ، تلویزیون‌های SUHD مجهز به اینترنت اشیاء را نیز به بازار معرفی کرده‌اند. توجه به این امکانات برای انتخاب تلویزیون مناسب، یک روی سکه است. روی دیگر سکه ارزیابی و انتخاب تلویزیونی است که برای قرار گرفتن در فضاهای مختلف، استاندارد باشد. یکی از مهم‌ترین نکات هنگام خرید تلویزیون مناسب، اندازه آن و فاصله دید کاربر با دستگاه است. باید به این نکته توجه کرد که فاصله دید و کیفیت وضوح تلویزیون بهترین اندازه تصویر را مشخص می‌کند.

سازمان بین‌المللی استاندارد ITU-R پیشنهاد می‌کند که برای تلویزیون FHD 50 اینچی، فاصله دو تا سه متری، مناسب‌ترین فاصله برای دستیابی به بهترین دید است. برای فاصله نزدیک‌تر از دو متر، باید یک تلویزیون کوچک‌تر انتخاب شود یا UHD در نظر گرفته شود. در غیر این صورت این فاصله برای کاربر مناسب نخواهد بود.

با تلویزیون‌های UHD سامسونگ نگران خستگی چشم نباشید

تلویزیون‌های UHD (Ultra High Definition) که به 4K هم شناخته می‌شوند، چهار برابر تلویزیون‌هایFHD  پیکسل دارند. در حالی که صفحه‌نمایش تلویزیون‌هایFHD 1920 در 1080 پیکسل هستند، UHD برای تصاویر با وضوح بیشتر، از 3840 در 2160 پیکسل بهره می‌گیرد.

با انتخاب تلویزیون‌های UHD سامسونگ، کاربران می‌توانند هم از تماشای محتوای موردعلاقه خود در تلویزیون‌هایی بزرگ‌تر از FHD لذت ببرند و هم دیگر نگران خستگی چشم نباشند. تلویزیون‌های UHD سامسونگ از تکنولوژی ارتقا کیفیت تصویر یا UHD Up scaling برخوردار هستند. این تکنولوژی، در صورتی که سیگنال تصویر ورودی به تلویزیون، کیفیتی پایین‌تر از UHD (برای مثال کیفیت HD یاFHD) داشته باشد، کیفیت تصویر را تا حد امکان به کیفیت UHD ارتقا می‌دهد.

طیف گسترده حق انتخاب برای تلویزیون

سامسونگ که در یک دهه اخیر عنوان تولیدکننده برتر تلویزیون جهان را در اختیار دارد، چندی پیش از سری جدید تلویزیون‌های SUHD خود رونمایی کرد. این تلویزیون‌ها از تکنولوژی نمایشگرهای کوانتوم دات که نزدیک‌ترین کیفیت تصویر به واقعیت را عرضه می‌کنند، برخوردار هستند. ارائه کیفیت تصویر نزدیک به واقعیت در تمامی تلویزیون‌های جدید سامسونگ با اندازه‌های متنوع از 48 تا 88 اینچ، ترکیب شده است تا کاربران برای انتخاب تلویزیون مناسب برای محیط مد نظر خود مشکلی نداشته باشند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-02-06 13:58

افزودن دیدگاه جدید