کد مطلب: 

184212

امضای تفاهم‌نامه همکاری ICT بخش خصوصی ایران و فرانسه بدون حضور وزیر فرانسوی

در سفر اخیر دکتر روحانی و هیات همراه به فرانسه، در حالی تفاهم نامه همکاری بین دو شرکت خصوصی ایران و فرانسه در حوزه‌ی ICT امضا شد که تنها وزیر ارتباطات ایران در این مراسم حاضر بود و همتای فرانسوی در این مراسم حضور نداشت.
امضای تفاهم‌نامه همکاری ICT بخش خصوصی ایران و فرانسه بدون حضور وزیر فرانسوی

به گزارش خبرنگار سیتنا (CITNA.IR)، دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان که به همراه رییس جمهور در پاریس به سر می برد، اگرچه با امانوئل ماکرون، وزیر اقتصاد، صنعت و فناوری های دیجیتال فرانسه دیدار کرد، اما وزیر فرانسوی در جلسه بخش خصوصی دو کشور حضور نیافت و این جلسه با حضور وزیر ارتباطات کشورمان برگزار شد.

در جلسه‌ی شرکت‌های حوزه‌ی ICT ایران و فرانسه، شرکت‌ها شرایط خود رو توضیح دادند و مدل های همکاری و نیازهای خود را مطرح کردند و در پایان این جلسه نیز با حضور دکتر واعظی، تنها شرکتی با نام عصر تلکام با شرکت تکتیس فرانسه تفاهم نامه همکاری در حوزه‌ی ICT امضا کرد و تا کنون خبر قابل توجه دیگری در خصوص قراردادهای طرفین در حوزه‌ی ICT منتشر نشده است.

نکته قابل توجه آنکه در تصاویر انتشار یافته از جلسه‌ی بخش‌ خصوصی دو طرف، تنها دکتر واعظی دیده می‌شود و همتای فرانسوی در این جلسه به چشم نمی‌خورد و در پایان نیز مراسم امضای تفاهم نامه دو شرکت ایرانی و فرانسوی تنها با حضور واعظی انجام می‌شود.

انتظار می‌رفت؛ زمانیکه سفری در سطح عالی ترین مقامات دولت ایران به فرانسه صورت گرفته است و به اذعان کارشناسان قراردادها و تفاهم نامه های این سفر نیز دستاوردهای قابل توجهی برای بخش صنعت و فناوری کشور به همراه داشته است، بخش ICT که از زیرساختی ترین صنایع کشور است نیز مغفول نمی‌ماند و مورد توجه بیشتری قرار می‌گرفت.

حال آنکه توقع داشتیم در جلسه‌ای که به امضای تفاهم نامه‌ی ICT بین دو شرکت ایرانی و فرانسوی منجر می‌شود، اگر وزیر ارتباطات کشور ما حضور داشته، همتای فرانسوی اش نیز حاضر باشد و در غیر این صورت، حضور وزیر ارتباطات ایران نیز در زمان امضای تفاهم نامه بخش خصوصی دو کشور ضرورتی نداشته است.

تصویر جلسه وزیر و مدیران حوزه بین الملل وزارت ارتباطات با بخش خصوصی در فرانسه

مانوئل ماکرون، وزیر اقتصاد، صنعت و فناوری‌های دیجیتال فرانسه، غایب جلسه بخش خصوصی حوزه ICT ایران و فرانسه

ناگفته نماند که دکتر واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این دو سال و اندی جلسات متعددی با وزرا و سفرای کشورهای مختلف در ایران داشته اند و طی سفرهای خارجی متعددی نیز در سمینارها و نمایشگاه‌های مختلفی نیز حضور یافته اند و در خلال این سفرها و جلسات تفاهم نامه‌های متعددی نیز امضا شده است که این تلاش‌ها قابل تقدیر است و هم اکنون فعالان بخش ICT انتظار دارند در شرایط فعلی رفع تحریم‌ها، دستاوردهای عملی این تلاش‌های بین المللی برای بخش ICT به ثمر نشیند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-01-31 02:23

دیدگاه‌ها

تصویر امیر
با سلام این شرکتم بخش خصوصى نیست و وابسته به ستاد فرمان اجرایی امام میباشدبا مدیر عاملى آقاى منتصرى.
ارسال شده توسط امیر در 13 بهمن 94 - 14:30
تصویر حسین
آقای وزیر شما که با این همه کبکبه و دبده فتح الفتوحی!! چرا همتای فرانسوی تان تحویلتان نگرفته!! دلخوش به مشاورین خود شده و سرتان را در برف کرده اید!! خواری با چه قیمتی!! وقتی استقبال رسمی از رئیس جمهور با همتا ی خود انجام نمیشود معلوم است که همتای شما هم شما را ... عزت از آن خدا و مومنین است نه دلباختگان به غرب و آمریکا!!
ارسال شده توسط حسین در 11 بهمن 94 - 08:29

افزودن دیدگاه جدید